Проблема перша. Датчик положення дросельної заслінки
Електронний блок керування двигуном регулює подачу палива по обвідному каналу за допомогою регулятора холостого ходу. Датчик положення дросельної заслінки, встановлений на дросельному вузлі, подає імпульс певного значення на ЕБУ, який робить висновки про стан заслінки, дозуючи паливо в залежності від цих показань.
Найпростіше перевірити роботу датчика положення дроселя можна за допомогою діагностичного адаптера ELM 327 і програмного забезпечення на комп'ютері або мобільному телефоні. Залежно від типу адаптера, він може передавати інформацію або по протоколу Bluetooth, по кабелю на комп'ютер через порт USB або за допомогою технології Wi-Fi.
Існує маса програм для діагностики двигуна Нексія, але будь-яка з них в обов'язковому порядку покаже відсоток відкриття дросельної заслінки. У режимі холостих обертів заслінка повинна бути закрита.
Навіть в тому випадку, якщо вона закрита фізично, але датчик положення буде показувати її відкриття хоча б на 5-15%, ЕБУ автоматично подає додаткову порцію палива, що призводить до зростання кількості оборотів до 2-2,5 тисяч, а то і більше.
У каталозі запчастин Деу Нексія можна запросто знайти цей датчик. Однак його заміна рідко призводить до позитивного результату. Річ у тому, що оригінальні нові датчики виконані в більшості своїй з похибкою кута установки корпусу датчика на дросельному вузлі.
Щоб в цьому переконатися, досить викрутити два кріпильних гвинта. Потім при запущеному двигуні і включеній діагностичній програмі провертаємо корпус датчика проти годинникової стрілки до тих пір, поки кут відкриття заслінки в вікні програми діагностики не зміниться до 0%.
Одночасно з цим обертів двигуна впадуть до стандартних 800 об / хв. Залишилося закріпити корпус датчика в правильному положенні. Отвори для монтажу датчика на дросельний вузол, швидше за все, не співпадуть з різьбовими отворами на дроселі. В цьому випадку відзначаємо місце розташування нового отвори і розширюємо штатні кріпильні отвори дрилем.
Закріплюємо датчик положення заслінки і перевіряємо її положення при відпущеної педалі газу. ПО має показати рівень відкриття заслінки, що прагне до нуля, а обороти двигуна повинні впасти до стандартних 800 об / хв.
Перед тим як вносити зміни в конструкцію датчика, потрібно переконатися в тому, що свічки і високовольтні дроти в повністю робочому стані. Якщо ж свічки та інші запчастини двигуна Нексія вичерпали свій ресурс, бажано замінити їх новими. Цей спосіб повинен перемогти проблему, але є ще кілька варіантів.
Проблема друга. Проводка і контакти
У дощову погоду або після недбалої мийки двигуна є небезпека намокання проводки і контактів, що викликає їх окислення. Таке явище можна спостерігати через дві-три тижні після потрапляння води в моторний відсік.
Якщо намокнуть і окисляться контакти датчика положення дросельної заслінки або регулятора холостого ходу (як на самих датчиках, так і на колодці електронного блоку управління), сигнал буде спотворений, а холості оберти можуть бути нестабільними і стрибкоподібно рости аж до 2000 об / хв і вище.
Для початку необхідно поворушити косу проводів біля ЕБУ і біля обох датчиків. Якщо це якимось чином вплине на кількість холостих обертів, справа в проводах і контактах на клемах.
Можна піти одним з двох шляхів. Найпростіший - очищення контактів і клем. Потім бажано підігнути контакти на ЕБУ тонкими круглогубцями, а в клемних колодках акуратно підгинає контакти голкою або тонким шилом.
Контакти одного датчика - 1 і 2 зліва в верхньому і нижньому ряду, ДПДЗ - другий праворуч (74) в нижньому ряду, 6 і 7 зліва в верхньому і нижньому рядах відповідно.
На фото вони вказані стрілками.
У разі, якщо очищення контактів не дала результатів, для початку перевіримо працездатність датчика положення дросельної заслінки. Датчик являє собою резистивний потенціометр. Він має три контакти:
-
Постійна напруга +5 В.
-
Маса електронного блоку управління.
-
Сигнальний провід, щодо нього подається потенціал на ЕБУ, а блок робить висновок про стан заслінки відповідно до величини потенціалу.
Перевіряємо роботу датчика за допомогою мультиметра при включеному запалюванні - на першому контакті повинно бути стабільних 5 В, другий повинен продзвонювати з масою ЕБУ, а на третьому повинен змінюватися потенціал в залежності від положення бігунка датчика.
Якщо датчик в робочому стані, але обороти холостого ходу ростуть або плавають, доведеться вивести дроти від ДПДЗ і регулятора холостого ходу із загальної коси і протягнути їх в окремих гофрах. Це потрібно для того, щоб усунути наведення на сигнальні дроти від датчиків, які призводять до спотворення сигналу.
Попутно почистимо всі контакти на колодках датчиків і електронного блоку управління. Для початку відокремимо дроти ДПДЗ і РХХ від загальної коси. Потім розріжемо уздовж нові гофри, зафіксуємо ізострічкою дроти від кожного датчика і укладемо їх в нові гофри.
Після цього гофри стягуються ізострічкою і пластиковими стяжками, розташовуються в підкапотному просторі так, щоб вони не заважали обслуговувати двигун надалі. Використовуючи один з цих способів або всі комплексно, можна домогтися стабільних холостих обертів в межах 800 об / хв.