Важливим для правильної роботи двигуна Чері Елара являється газорозподільний механізм.
Цей механізм відповідає за синхронну роботу колінного і розподільного валів, забезпечуючи своєчасне подання топливоповітряної суміші в камеру згорання і виведення продуктів згорання у вихлопну систему.
Відповідно, ремінь задіюється для з'єднання шківів колінного і розподільного валів, паралельно сполучаючи деяке додаткове устаткування.
Зокрема, ремінь ГРМ в Чері Елара приводить в дію і помпу, яка відповідає за підтримку тиску в системі охолодження автомобіля, що тільки підвищує важливість ременя.
Що стосується безпосередньо ременя ГРМ, то термін його заміни складає близько 50-60 тисяч км пробігу. В окремих випадках його заміна може знадобитися раніше або пізніше, важливо періодично проводити перевірку за допомогою візуального огляду.
При обриві ременя без його своєчасної заміни відбувається зіткнення впускних і випускних клапанів з поршнями, що веде до необхідності дорогого і складного ремонту.
Таким чином, краще своєчасно проводити заміну ременя, що дозволить уникнути серйозних проблем.
На проблеми в роботі ременя ГРМ Чері Елара можуть вказувати такі чинники:
- Вік ременя. Незважаючи на важливість пробігу, не варто забувати про вік ременя. Зазвичай ремінь зберігає свої характеристики не більше 5 років, після чого втрачається еластичність і інші показники. Також не зайвим буде замінити ремінь після купівлі бу автомобіля.
- Проблеми із запуском двигуна і втрата потужності. Пов'язано це з можливим перескоком ременя на 1 або декілька зубів. Відповідно, виникають проблеми із запаленням автомобіля, яке спрацьовує раніше або пізніше.
- Зміна кольору вихлопу Чері Елара. Це пов'язано з тим, що частина топливоповітряної суміші потрапляє у вихлопну систему, де і згорає. Відбувається це із-за збитого запалення на автомобілі. Це також може привести до прогорання випускного клапана із-за перевищення допустимих температур.
- Поява цокаючих, човгаючих або клацаючих звуків при роботі двигуна. Такий чинник проявляється через те, що в процесі зносу ремінь може розшаровуватися, що і призводить до появи подібних звуків.
- Теча з-під кожухів приводу. Це може бути масло з-під сальника валів або антифриз з помпи. У будь-якому разі ремінь отримує підвищений знос і високу вірогідність перескока, так що його доведеться замінити після усунення основної проблеми.
- Поява тріщин на ремені ГРМ Чері Елара і видимі при візуальному огляді сліди зносу. У такому разі ремінь слід замінити якнайшвидше.
- Стартер інтенсивно працює, але запуск двигуна не відбувається. Цей той випадок, коли проводити заміну ременя ГРМ вже швидше за все пізно. Найімовірніше стався його розрив і зіткнення клапанів з циліндрами, відсутня компресія.
Звичайно, в деяких випадках такі чинники можуть виникати і при прояві проблем з іншими елементами автомобіля, проте слід ретельно перевірити стан ременя.
Окремо необхідно розглянути ситуацію із заміною помпи Чері Елара.
Цей блок відповідає за перекачування і підтримку робочого тиску в системі охолодження автомобіля. З ременем цей блок контактує тільки за допомогою шківа.
Під впливом ременя відбувається обертання шківа, яке надалі передається на крильчатку, яка і відповідає за перекачування рідині.
Якщо брати повну конструкцію помпи, то вона складається з таких основних елементів:
- Металевий герметичний корпус, що найчастіше виготовляється з алюмінієвих сплавів. Для прокачування рідини з нього виведений два патрубки – всмоктуючий, який йде від радіатора, і напірний, який йде від помпи.
- Вал, що відповідає за передачу обертання від приводу до крильчатки.
- Крильчатка помпи Чері Елара, яка має пелюстки спеціальної форми, що нагнітають охолоджувальну рідину під тиском.
- Шків приводу.
- Сальники, які забезпечують захист від протікання в місцях підключення патрубків.
- Підшипники.
Завжди необхідно уважно стежити за станом помпи, оскільки вихід її з ладу може привести до перегрівання двигуна і серйозних проблем.
Серед основних проблем, які виникають з помпою Чері Елара, можна виділити такі:
- Знос ущільнювачів (сальників), що веде до витікання охолоджувальної рідини з системи.
- Поломка крильчатки або її істотний знос. Це веде до зниження тиску в системі або його відсутності, що зрештою може привести до перегрівання двигуна.
- Заклинювання підшипників, внаслідок чого також можуть спостерігатися проблеми з тиском і протіканням охолоджувальної рідини.
- Збільшення люфта крильчатки, що призводить до її нестабільної роботи і можливого зниження тиску в системі охолодження.
- Утворення корозії із-за використання низькоякісного антифризу в системі Чері Елара.
- Ушкодження під впливом кавітації. Інтенсивне утворення бульбашок повітря в охолоджувальній рідині може серйозно пошкодити сам насос, через що знадобиться його заміна.
- Забруднення. Хімічні відкладення і бруд, який може потрапляти в систему, зрештою утворюють досить твердий наліт в помпі, через що вона може перестати нормально працювати.
- Руйнування підшипників. Така проблема супроводжується втратою тиску в системі, а також характерним свистячим шумом.
- Обрив ременя приводу, яким в даному випадку виступає саме ремінь додаткового обладнання.
Таким чином стан ременя додаткового устаткування Чері Елара є важливим для системи охолодження.
Варто відмітити, що і стан помпи може позначитися на терміні експлуатації ременя. Зокрема, якщо буде зруйнований підшипник або виникнуть інші проблеми з шківом, то підвищитися навантаження на ремінь.
Відповідно, необхідно стежити за станом усіх елементів, включаючи використовувані в ГРМ обвідні і натяжні ролики, а також шківами.
Проводимо заміну ременя ГРМ і помпи Чері Елара – швидко і просто
Для проведення робіт знадобиться набір ключів, новий ремінь і помпа. Іноді помпа може бути представлена тільки у вигляді однієї половини з крильчаткою. У цьому немає нічого дивного, оскільки друга половина зазвичай не потребує заміни і може бути залишена.
Далі виконуємо такі дії:
- Відкручуємо 4 болти, якими фіксуються розширювальні бачки.
- Прибираємо бачки убік, щоб надалі вони не заважали роботі.
- Від'єднуємо кліпси кріплення трубки і прибираємо її убік.
- Якщо не упевнені в можливості правильного складання механізму ГРМ Чері Елара після проведення робіт можна замалювати схеми проходження ременя і розташування устаткування.
- Ключем на 15 продавлюємо натяжний ролик ГРМ проти годинникової стрілки.
- Це дозволить послабити натяжку самого ременя і зняти його.
- Таким же ключем за годинниковою стрілкою відкручуємо болт кріплення натяжного ролика ГРМ.
- Ключем на 16 відкручуємо кріплення натяжного ролика.
- Підпираємо домкратом двигун автомобіля.
- Після чого відкручуємо подушку двигуна Чері Елара.
- Для цього знадобляться ключі на 13, 15 і 16, оскільки для кріплення подушки використовуються різні болти.
- Відкручуємо кронштейн кріплення подушки двигуна до блоку.
- За допомогою маркера відмічаємо розташування шківа відносно колінчастого валу.
- Це дозволить правильно виставити усі деталі при подальшому складанні.
- Відкручуємо шків колінчастого валу.
- Відкручуємо обвідні ролики.
- Викручуємо болти кришки захисту ГРМ, який згори зафіксований болтами під шестигранник, а знизу звичайними, під ключ на 10.
- Знімаємо кришку і перевіряємо сальники помпи Чері Елара на предмет наявності течі.
- Виставляємо додаткові мітки на валах ГРМ.
- При цьому важливо злити охолоджувальну рідину або швидко не відкручувати помпу, щоб антифриз витік через неї.
- Знімаємо помпу.
- Готуємо нові деталі до установки.
- Зачищаємо посадочне місце під нову помпу.
- Наносимо герметик на нову помпу.
- Ставимо нову помпу на Чері Елара.
- Переносимо мітки із старого ременя ГРМ на новий.
- На розподілвалу фіксуємо хомутом ремінь, виставивши його по мітках.
- Далі по кругу виставляємо ремінь по мітках.
- Заздалегідь встановлюємо усі ролики на свої місця.
- Перевіряємо правильність виставляння ременя, кілька разів провертаючи вали.
- Якщо після цього мітки все одно співпадають, то все зроблено правильно.
- Проводимо остаточне зворотне складання, заливаємо антифриз.
Таким чином досить просто можна провести заміну ременя ГРМ Чері Елара, а також помпи системи охолодження.