0
Кошик
0 грн.
Каталог запчастин

Заміна щіток генератора Деу Ланос

Від роботи генератора повністю залежить працездатність бортової системи електрообладнання. Зокрема, на Деу Ланос, Нексія, Сенс з системою впорскування палива і блоком електронного управління двигуном втрата продуктивності генератора може привести до некоректної роботи системи упорскування, запалювання і систематичного недозаряду акумулятора.

генератор в ремонте

Діагностика генератора Деу Ланос

Перевірити генератор на Ланосі можна декількома способами. Не рекомендується виконувати діагностику без мультиметра народними методами. Наприклад, деякі практикують зняття плюсової клеми з акумулятора при запущеному двигуні. 

Така методика перевірки цілком може привести до різкого стрибка індуктивності і виходу з ладу елементів системи електрообладнання і інших запчастин Деу Ланос. У тому числі і до псування електронного блоку управління, що виллється в добру копійку.

Проте перевірити генератор без демонтажу можна за допомогою мультиметра. Справний генератор забезпечить такі параметри:

  1. Напруга на клемах акумулятора повинно бути не менше 12,5 в при заглушеному двигуні.

  2. При прогрітому і запущеному двигуні напруга на клемах АКБ повинно бути в межах 14-14,2 В. Якщо напруга менше - генератор необхідно ремонтувати. Якщо вище хоча б на 0,5-0,8 В - проблема криється в регуляторі напруги.

У разі, коли генератор не видає номінальної напруги, виною цьому можуть бути кілька причин:

  1. Ремінь приводу генератора. Якщо провисання ременя на довгому струмку перевищує 10 мм під впливом невеликого зусилля, ремінь потрібно підтягнути або замінити на новий з каталогу запчастин Ланос, якщо він розтягнутий. Після цього виконується повторна перевірка рівня заряду.
    приводной ремень

  2. Також варто звернути увагу на запобіжник ланцюга заряду акумулятора F14 в підкапотному монтажному блоці. Згорілий запобіжник замінюють і проводять перевірку знову.

Якщо ж питання з механікою і запобіжником не спричинили нарікань, генератор будемо знімати для подальшої нескладної перевірки.

Знімаємо генератор на Ланосі

На Деу Ланос генератор знімається досить просто. Для цього потрібно зняти мінусову клему з акумулятора, потім діяти за таким алгоритмом.

  1. Відпускаємо болт натяжника ременя генератора.
    натяжитель

  2. Для зручності можна зняти повітряний патрубок дроселя, що робити необов'язково.

  3. Скидаємо ремінь зі шківа, повністю знімати приводний ремінь немає сенсу, якщо він не вимагає заміни.

  4. Оцінюємо стан шківа, звертаємо увагу на механічні пошкодження, які можуть призвести до посиленого зносу ременя і прослизанню його на шківі. Це також пряма дорога до втрати продуктивності генератора в цілому.
    шкив

  5. Повністю знімаємо болт, відкрутивши його від натяжної планки.

  6. Натискаємо на фіксатор і знімаємо колодку джгута проводів на тильній стороні корпусу генератора.
    клемма

  7. Відкручуємо гайку кріплення клеми силового проводу і знімаємо його з клеми.
    клемма

  8. Відвертаємо гайку в нижній частині генератора і вибиваємо болт кріплення вузла до кронштейна. У деяких варіантах виконання болтів і гайок може бути дві пари на кожному вушку.
    нижний болт

  9. Дістаємо генератор з моторного відсіку для подальшої перевірки.

Перевірка вузлів генератора і заміна щіток

Коли генератор знятий, можна провести додаткову перевірку, зібравши найпростіший стенд. Для цього потрібно:

  1. Електродриль.

  2. Головка на 24 мм.

  3. Мультиметр.

  4. Кілька проводів.

  5. Лампа на 12 В для навантаження.

стенд

Схема підключення проста - один провід підключаємо на 12-вольта роз'єм генератора обмотки збудження, другий на лампу, підключену до гнізда 12 В. Силовий вивод генератора підключаємо на плюсову клему акумулятора. Мінус з АКБ підключаємо на корпус генератора.

Дивимося на показання мультиметра. Коли генератор в положенні спокою, мультиметр повинен показувати 12-12,5 В. Якщо генератор обертати дрилем, напруга зросте до номінальних 14 В.

Якщо цього не відбулося, продовжуємо перевірку з розбиранням генератора. В першу чергу переконуємося, що ротор обертається вільно, а підшипники не мають люфтів. Якщо це не так, продуктивність генератора може сильно впасти, тоді необхідна заміна підшипників.

подшипник

Розбираємо генератор. Для цього відкручуємо і знімаємо шків головкою на 24 мм. Затискаємо головку в лещатах, провертає ротор шестигранником на 8 мм.

откручиваем шкив

Відкручуємо гайку і знімаємо шків разом з дистанційною шайбою.

снимаем шкив

Гострим шилом топимо пластикові фіксатори кожуха і знімаємо його з корпусу.

снимаем кожух

Відкручуємо три стяжних гвинти корпуса генератора битою Е8.

откручиваем винты

Обов'язково помічаємо маркером взаємне розташування кришок генератора, щоб не помилитися при складанні.

Топимо два пластикових фіксатори захисного кожуха підшипника на задній кришці генератора і знімаємо його.

крышка

Акуратно збиваємо передню кришку зі статора. Вона зніметься разом з підшипником, перевіряємо його стан і наявність люфту. При необхідності підшипник міняємо.

сбиваем крышку

Знімаємо крильчатку вентилятора і дистанційну шайбу.

крыльчатка

Вибиваємо ротор з задньої кришки. Для цього підбираємо оправлення по діаметру зовнішньої обойми підшипника і легкими ударами звільняємо ротор.

подшипник

Ротор у нас в руках. Перевіряємо стан колекторних кілець.

кольца

Якщо знос понад 3-4 мм, вони підлягають заміні. Також за допомогою мультиметра вимірюємо опір між ними. Номінальний опір - 4-4,4 Ом. Якщо опір більше, обмотка на якорі пошкоджена, якщо менше - маємо міжвиткове коротке замикання.

сопротивление

Також перевіримо обмотку на пробій ізоляції. Один щуп мультиметра ставимо на колекторне кільце, другий - на корпус. Показання мультиметра понад 50 кОм говорять про пробої обмотки на корпус.

сопротивление2

Потужним паяльником відпаюємо три виводи з обмотки статора, відігнувши дроти від контактів.

отпаиваем

Відокремлюємо обмотки статора від задньої кришки легким постукуванням молотка, попередньо втопивши два пластикових фіксатора.

фиксаторы

Отримуємо доступ до щіткового вузла. Щоб дістатися до щіток, необхідно відпаяти правий контакт і відкрутити правий гвинт битою Е6.

отпаиваем контакт

Щітковий вузол можна виймати з корпусу.

вынимаем узел

Ставимо новий щітковий вузол. Його номер за каталогом - 211200 KoreaStar або EuroEx.

новый узел

Припаюємо на місце відпаяні контакти щіткового вузла.

паяем контакт

Встановлюємо гвинт кріплення щіткового вузла (біта Е6).

Звертаємо увагу на фіксатор щіток, втоплений в корпус щіткового вузла. Він утримує нові щітки в такому положенні, щоб вони не заважали встановити якір і не впиралися в колекторні кільця.

фиксатор

Ставимо на місце обмотку статора, обжимаємо контакти обмотки і припаюємо їх на місце.

ставим обмотку

Після установки якоря прибираємо фіксатор щіток, збірка інших запчастин генератора Деу Ланос проводиться в зворотному порядку.

Розкажіть друзям

» Всі новини


Підписка на блог
.