Ви можете вказати свій номер телефону і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом..
Якщо ставитися до механічної коробки передач як до примітивного механізму, так вона і буде працювати.
Навіть найбільш недорогих і конструктивно нескладних автомобілях, таких як Джилі СК, запчастини коробки передач можуть прослужити сотні тисяч км. Якщо приділяти трансмісії належну увагу. Чим ми зараз і займемося.
Жоден змащувати вузол в закритому картері не може обійтися без зв'язку з атмосферою. Це можна пояснити тим, що при нагріванні масла в закритому картері його обсяг дещо збільшується. Часом настільки, що це може надати руйнівний вплив на деякі запчастини КПП Джилі.
В першу чергу це стосується сальників - сальникам напіввісі та первинного вала коробки передач.
Усередині коробки передач під час експлуатації постійно зростає тиск і справа не тільки в обсязі масла, але і в випарах. Для компенсації тиску всередині коробки передач передбачений спеціальний клапан, який називають сапуном.
На Geely CK він встановлений у верхній частині картера коробки передач, прямо під кронштейном для акумулятора.
Основне завдання сапуна - стравлювати зайвий тиск, при цьому перешкоджати витіканню надлишків масла з картера КПП.
В інших випадках, коли коробка передач остигає, тиск всередині картера незмінно падає. В результаті цього створюється невелике розрядження, яке цілком могло б засмоктати в картер КПП вкрай небажані пил, вологу і бруд. Сапун не дозволяє це зробити.
Конструкція вентиляційного клапана (сапуна) саме що не є проста - це штуцер, всередині якого знаходиться або навантажений пружиною кулька, або пружинна пластина.
Сапун повинен пропускати повітря тільки в одному напрямку, з коробки передач.
Під час експлуатації сапун КПП Джилі СК схильний до забруднення по обидва боки - зсередини він постійно в маслі, зовні на клапані осідає пил, бруд, краплі вологи.
Все це призводить до засмічення клапана і заклинювання кульки або пластини, аж до повного виведення сапуна з ладу.
Оскільки коробка передач втрачає зв'язок з атмосферою, всередині картера утворюється надлишковий тиск. Прокладки та сальники коробки часто не витримують внутрішнього навантаження і починають пропускати масло.
Звідси та течі на картері КПП, калюжі під машиною і навіть замаслення зчеплення, якщо масло продавить сальник первинного валу.
Важливо пам'ятати, що потікший через високого тиску сальник, вже не буде працювати як раніше. У більшості випадків сальники замінюють новими після усунення причин, які спричинили збільшення внутрішнього тиску КПП.
У механічній КПП Geely CK є тільки одна запчастина, що відповідає за контроль вентиляції картера - це сапун. Якщо він забивається, втрачається зв'язок з атмосферою, а це з часом веде до витоку масла.
Крім того, що самі по собі калюжі масла під машиною і брудний підкапотний простір не найкраща прикраса, ми ризикуємо втратити номінальний рівень в картері коробки.
А це вже пряма загроза життєздатності шестерень і синхронізаторів. У деяких випадках водії доїздились до того, що довелося міняти всі шестерні КПП, синхронізатори, підшипники та сальники, а це влітає в добру копійку.
Іноді в витіканні масла з коробки передач винен сам водій. Іноді трапляється, що при заміні масла перевищується допустимий рівень. В цьому випадку, навіть при справному Сапун, можливо підтікання через сальники.
Крім того, через неправильне затягування пробок або зносу шайб масло може підтікати через зливну різьбову пробку.
При кожній заміні масла (а це близько 150 тисяч пробігу) бажано міняти прокладку ущільнювача.
Оптимальний обсяг масла для КПП Geely CK становить 2,25 л (API GL-4 SAE 75W-90 SAE 75W-90).
Якщо ж проблема в сапунові, його можна запросто перевірити та швидко прочистити. Для цього спочатку очистимо кришку КПП, на якій встановлений сапун.
Після цього відкручуємо сапун ключем на 14.
Звертаємо увагу на стан ущільнювальної шайби. Якщо вона сильно продавлені, варто її замінити.
Щоб перевірити сапун на працездатність, досить подути в нього з боку різьбової частини. Повітря повинен вільно проходити.
Якщо сапун погано продувається, використовуємо будь-який аерозольний засіб (для чищення карбюраторів, WD-40). Рясно наносимо засіб всередину сапуна, потім продуваємо його стисненим повітрям.
Після перевірки працездатності клапана встановлюємо його на місце. Тепер масло не буде видавлювати через сальники. Якщо течія не припинилася, ймовірно, доведеться міняти сальники півосей або сальник первинного валу КПП.
Важливо! При установці сапуна на місце слід дотримуватися обережності, затягуємо його не дуже сильно, оскільки є ймовірність зірвати різьбу в картері. Закручуємо руками, після цього ключем на 14 докручуємо ще на 20-25°.
Під час експлуатації бажано перевіряти стан сапуна регулярно, а також утримувати картер коробки передач в чистоті.