0
Кошик
0 грн.
Каталог запчастин

Ремонт нагрівального елементу дзеркала заднього виду Джилі МК

Останніх кілька років поспіль опція теплих дзеркал поширюється навіть на автомобілі бюджетного сегмента, такі як Джилі МК, хоча раніше дзеркала з підігрівом були прерогативою бізнес-класу. Правда, і тут є свої недоліки - в каталозі кузовних запчастин Geely MK постійним попитом користуються нагрівальні елементи в зборі зі склом дзеркала.

зеокало обмерзло

Перевіряємо підігрів дзеркал заднього виду

Такий попит виник не дарма - нагрівальні елементи часто виходять з ладу. І хоча ціна дзеркала без корпусу з нагрівальним елементом не надто кусається (близько 140 гривень), міняти їх по кілька разів на рік буде не зовсім розумно.

Якщо нагрівач перестав працювати, варто переконатися в тому, що проблема саме в нагрівальному елементі, а не в інших запчастинах. Перше, що потрібно перевірити - запобіжник. Обігрів дзеркал посаджений на одну лінію з обігрівом заднього скла.

предохранитель

Запобіжник знаходиться в салонному блоці, його номер F8, номінал 20 А, корпус жовтий.

Втім, якщо працює підігрів заднього скла, до запобіжника претензій бути не може. Далі перевіримо, чи подається харчування на нагрівальний елемент дзеркала. Для цього доведеться розібрати корпус, це питання п'яти хвилин. 

Після цього відключаємо клему з неробочого дзеркала, запускаємо двигун і включаємо підігрів. Вимірюємо напруга на контактах. Воно повинно бути в межах 12-13 В. Якщо напруга не подається, розбираємося з проводкою згідно зі схемою.

напряжение на контактах

Якщо напруга на контактах є, вся справа в нагрівальному елементі. Його можна або замінити новим, або відреставрувати, або купити нове скло разом з нагрівачем. Для початку спробуємо реставрувати старий нагрівач, якщо не вийде, будемо виготовляти новий нагрівач своїми руками.

Ремонтуємо нагрівальний елемент дзеркала Джилі МК

Скло разом з нагрівачем ми вже зняли з автомобіля, але розбирати вузол обігріву поки не станемо. Якщо нам пощастить, можливо, справа виявиться в підгорілих контактах нагрівача. Це досить поширена історія для Джилі СК і МК. 

обгорели контакты

Для ремонту і відновлення нагрівального елементу нам обов'язково потрібно тестер. Для початку за допомогою мультиметра продзвонювати контакти нагрівального елементу.

прозвон

Якщо контакти покриті корозією, можливо, справа якраз в цьому.

контакты

Але найчастіше контакти відгорають від самої спіралі, при цьому нагрівальна спіраль іноді залишається цілою. Щоб дістатися до спіралі, необхідно відокремити скло від нагрівального елементу. Він приклеєний до скла композитним еластичним герметиком, щоб відокремити одне від іншого простіше, необхідно дзеркало нагріти.

горячая вода

Добре спрацьовує в цьому випадку звичайна гаряча вода. Тільки з температурою потрібно не перестаратися, дзеркало може лопнути. Як правило, вистачає води з температурою 60-70 градусів, яка тече з крана.

Також можна використовувати будівельний фен. Якщо джерел тепла під руками не виявилося, беремо гострий ножик і намагаємося відокремити нагрівач від скла.

острый нож

Діємо в цьому випадку акуратно, оскільки композитний клей еластичний, але досить міцний. Поверхня дзеркала ми не пошкодимо, головне - не зламати скло.

Коли нам вдалося відокремити нагрівач, ретельно очищаємо поверхню дзеркала від залишків композитного клею. Тепер відділяємо сам нагрівальний елемент від пластикового корпусу.

элемент

Оглядаємо стан спіралі нагріву. Якщо проблема тільки в місцях підгоряння контактів до кінців спіралі, це можна усунути звичайною пайкою. Навіть якщо на спіралі є пропалені місця, їх теж можна відновити.

спираль

Правда, все це ненадовго. Місця пайки знову втратять контакт через деякий час через неоднорідність нагрівального матеріалу і перепадів температур. До того ж немає гарантії, що припій, який ми використовуємо, добре залудити спіраль в місці прогару.

Тепер визначимося з матеріалом нагрівального елементу. У заводського дзеркала дуже велика площа прилягання спіралі до скла, тому прогрів відбувається за лічені хвилини. Виготовити таку спіраль в домашніх умовах навряд чи вийде, та й матеріал спіралі просто так не купиш.

Що вибрати для спіралі нагрівача дзеркала

З доступних матеріалів для нагрівача можна застосувати ніхромову нитку або Кантал. А тепер трохи теорії. Це необхідно, щоб правильно підібрати матеріал для нагрівального елементу.

  1. Ніхром являє собою сплав нікелю і хрому в різних пропорціях. Залежно від процентного вмісту хрому, матеріал маркується цифрами 80 і 60. Вміст хрому 80% (60% нікелю) і 60% (16% хрому і 24% заліза) відповідно.
    нихром

  2. Кантал (Kanthal) - торговельне найменування дроту із заліза, хрому і алюмінію. В Україні також може називатися фехраль. Маркується літерами А (5,3% алюмінію), А1 (5,8% алюмінію) і D (4,8% алюмінію). Основна частка в складі належить залозу, від 70 до 75%. Решта - хром.
    кантал

Що вибрати краще для нагрівального елементу, залежить від наявності в продажу того чи іншого виду. Єдине, що потрібно знати, Кантал краще формується і гнеться за рахунок вмісту алюмінію.

Рідна спіраль із запчастин Джилі повинна мати опір близько 12-15 Ом. 

Щоб підібрати правильний матеріал, потрібно врахувати кілька факторів:

  1. Покриття скла повинно бути максимально щільним і рівномірним.

  2. Дріт повинен розташовуватися якомога ближче до скла.

  3. Спіраль не повинна нагріватися до червоного, оскільки покриття дзеркала швидко осиплеться через перегрів.

  4. Опір всієї готової спіралі має бути в межах 12-15 Ом.

Виходячи з цього, дивимося таблицю відповідності перетинів, довжини провідника і опору спіралі. Ось вона.

таблица 1

таблица 2

AWG - це американський стандарт розміру нагрівальної дроту, який може бути також вказано на упаковці в торговій мережі.

Отже, підбираємо матеріал так, щоб дріт максимально щільно покрила поверхню скла, але не була надто тонкою (через небезпеку перегріву). Практика показує, що оптимальна довжина провідника для перекриття площі дзеркала - близько 2,5-3 м.

Розрахувати переріз і довжину, знаючи дані наведеної таблиці, можна запросто. А виходити треба з того матеріалу, який є у продажу.

укладываем спираль

Укладати дріт потрібно, як ми вже говорили, як можна ближче до скла, використовуючи герметик без оцту. Оцет може негативно вплинути на дзеркальну поверхню, вона може обсипатися або потемніти.

герметики

Шар герметика покриваємо термостійким папером для запікання, елемент в зборі з дзеркалом встановлюємо під струбцини. Після висихання герметика і перевірки дзеркало можна ставити на автомобіль.струбцины

Що в підсумку

140 гривень - гроші невеликі. Однак немає ніякої гарантії, що дзеркало з каталогу запчастин Джилі МК протягне довго. Тому все ж таки є сенс витратити час і сили на виготовлення елемента своїми руками.

работает обогрев

Якщо правильно підібрати матеріал, ретельно і рівномірно укласти дріт на скло і зафіксувати хорошим безоцетним герметиком або високотемпературним силіконом, наша спіраль відпрацює набагато довше заводської. А крім того, завжди можна коригувати показники по опору, ґрунтуючись на своєму досвіді.

 
Розкажіть друзям

» Всі новини


Підписка на блог
.