Ви можете вказати свій номер телефону і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом..
Більша частина власників Шевроле Лачетті в Україні купували свою принадність на вторинному ринку. Природно, ніякі гарантії на автомобіль вже не поширюються, тому до термінів регламентних робіт варто ставитися більш критично. Особливо це стосується заміни ременя ГРМ, роликів і помпи на двигунах 1,8 F18D3 останнього покоління.
Виробник не дарма наполягає на необхідності контролю стану ременя ГРМ кожних 20 тисяч км пробігу. Тому що навіть Шевроле навряд чи може на 100% поручитися за якість ременів приводу колінвалів. Тим більше, потрібно враховувати режим експлуатації автомобіля, якість натяжної і паразитного роликів, рівень зносу шківів і багато інших моментів.
Затягувати з установкою нового ременя ГРМ не має сенсу, оскільки практика показує, що вже на 50-55 тисячах пробігу існує ризик розтягування ременя. Це призводить до проскакування зубів шківів і загину клапанів. Ремонт, при наявності всіх запчастин Лачетті в каталозі, обійдеться мінімум в 800 доларів.
Тому досвідчені водії все ж рекомендують проводити заміну ременя ГРМ з роликами та помпою (через одну заміну в залежності від її стану) не пізніш 45-50 тисяч пробігу. Заводська норма - 60 000 км.
На Лачетті 1,8 ставили два схожих мотора - до 2007 року 1,8-літровий T18SED, після - F18D3. Відмінності в конструкції незначні, але як раз газорозподільний механізм, ремінь і ролики в новому моторі зазнали змін. Тому перед заміною краще переконатися яка модифікація двигуна встановлена - стара T18SED, або нова F18D3 з написом на кришці E-TEC III.
Каталог запчастин Шевроле Лачетті запропонує вибрати з десятків варіантів ременів і роликів, різних по виробнику та, відповідно, за ціною.
Однак найчастіше вибір власників 1,8-літрових Лачетті схиляється або до бельгійських комплектів Gates K025499XS, куди входять три ролики, ремінь і кріплення, або до покупки окремо ременя тієї ж фірми, а ролики встановлюють сторонніх виробників.
Параметри ременя 5499XS:
ширина 20 мм;
кількість зубів 162.
Добре відгукуються про натяжний ролик F18D3 LDA від INA (59х22 мм), довго ходять обвідні ролики тієї ж фірми 532003310 (великий лівий, 63х25 мм) і 532 047 810 (малий правий, 53х25 мм).
Оригінальні ремені від GM отримали номери по каталогу 24451895, 96413861.
Ролики:
24426500, 55567191 (натяжний);
96413863, 55350580, 90412730, 9128739, 96413863 (обвідний лівий);
96413864, 55352713, 9240033, 96413864 (обвідний правий).
Для заміни ременя ГРМ Лачетті запчастини у нас готові. Тепер приступимо до справи.
Для початку створимо собі зручні умови для доступу до приводу ГРМ. Для цього знімемо праве переднє колесо, попередньо піддомкратити машину і зірвавши колісні гайки. Кузов краще встановити на підставки, оскільки домкрат нам ще знадобиться.
Опускаємося під автомобіль і знімаємо основний захист картера, якщо вона встановлена. Після цього знімаємо нижні металеві бризковики і правий підкрилок. Для цього доведеться відкрутити 7 саморізів на 4 мм, дві гвинтові пластикові кліпси, шість пластикових гайок, а також болт М6. Він тримає правий підкрилок і правий бризковики двигуна.
Потім доведеться зняти всю систему подачі повітря аж до дросельного вузла. Це корпус повітряного фільтра (праворуч головка на 12, зліва на 10 мм) в зборі з впускним патрубком,
послабивши хомут його кріплення.
Не забуваємо відключити роз'єм датчика масової витрати повітря.
Ми дісталися до поліклинового ременя приводу навісного обладнання. Щоб його зняти, накидаємо накидний ключ на 15 на головку болта натяжного ролика і обертаємо його за годинниковою стрілкою. Можливо, буде потрібно застосувати підсилювач.
Тепер ремінь приводу навісного можна знімати. Заодно оцінюємо його стан. З нагоди непогано замінити і його.
Наступне завдання - відкрутити болт шківа колінвала. Зробити це буде непросто, оскільки болт, як правило, закручений дуже міцно. Щоб з ним справитися, головку болта бажано акуратно обстукати невеликим молотком через бронзове або алюмінієве проставлення.
Тепер потрібно зафіксувати колінвал. Якщо ми працюємо в одні руки, найпростіше це зробити, вставивши потужну викрутку між картером КПП і вінцем маховика.
Болт відкручується головкою на 17 і потужним воротком.
Також можна використовувати металеве проставлення, вставивши її з тильного боку шківа з одного боку, а з іншого уперти в кронштейн подушки двигуна.
Після демонтажу шківа болт укручуємо на місце, ми будемо його використовувати для установки міток. Знімаємо декоративний кожух клапанної кришки і лицьову панель кожуха механізму ГРМ. Болти її кріплення з нестандартною головкою Е8,
на кожусі їх п'ять штук.
Для подальшої роботи потрібно піддомкратити двигун, поставивши домкрат або різьбову підставку під кронштейн подушки.
Важливо встановити проставлення з фанери або деревини між дальнім кронштейном опори двигуна і картером, щоб його не пошкодити.
З-під капота головкою на 14 відкручуємо кріплення подушки двигуна до блоку циліндрів (дві гайки і болт). Тієї ж головкою відкручуємо центральну гайку ближче до крила.
Знімаємо опору двигуна і датчик положення распредвала головкою на 10. Датчик можна не знімати, але, щоб протягнути ремінь, нам доведеться відключити роз'єм датчика.
Зараз можна відкручувати болт кріплення нижньої частини корпусу кожуха приводу ГРМ і звільнюємо п'ять засувок. Знімаємо кожух.
За допомогою головки на 17 і болта в колінвалі виставляємо мітки на шківах розпредвалів і колінвала.
Битою Torx T40 відкручуємо болт фіксації натяжника натяжного ролика.
На майбутнє його доцільніше замінити звичайним болтом М8 довжиною 50 мм, оскільки зірочка часто злизує при установці.
Послаблюємо натяг ролика, провернув натяжник за годинниковою стрілкою, знімаємо старий ремінь ГРМ.
Головкою Е11 (правий) і битою Т50 (лівий) відкручуємо обидва обвідних ролика.
Поки у нас є доступ до помпи, уважно оглядаємо її та оцінюємо стан підшипника. При наявності навіть невеликого люфту помпу доцільніше замінити.
Встановлюємо нові обвідні ролики, а при установці натяжної стежимо, щоб виступ в корпусі ролика точно потрапив в паз блоку циліндрів. Натяжний ролик не затискаємо.
Встановлюємо новий ремінь ГРМ, після чого шестигранником на 6 підтягуємо механізм проти годинникової стрілки до збігу міток на корпусі ролика.
Язичок індикатора повинен знаходитися навпроти мітки USED, а не NEW, щоб не перетягнути ремінь. Затягуємо натяжний ролик.
Ще раз уважно перевіряємо мітки, провертаючи для цього колінвал на два оберти. Якщо мітки при цьому не збилися, проводимо збірку у зворотному порядку.