Ви можете вказати свій номер телефону і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом..
Багато водіїв часто плутають поняття «комп'ютерна діагностика» і «читання кодів помилок». Через це може бути серйозно пошкоджений електронний блок керування двигуном, а це серйозні гроші, витрачені на його ремонт або купівлю нового.
Все це як не можна більш актуально для автомобілів Деу Ланос, які складно піддаються комп'ютерній діагностиці, особливо аматорськими методами.
Ланос випускався кілька десятків років і за цей час встиг змінити цілий ряд двигунів і, тим більше, електронного обладнання. Ми ведемо до того, що всі автомобілі навіть однієї моделі можуть бути абсолютно різними, вимагати різного підходу до тієї ж діагностиці.
Вважати код помилки - ще не означає з'ясувати на 100% причину несправності. Наприклад, нестабільні неодружені обороти можуть бути викликані не тільки і не стільки несправним регулятором холостого ходу або датчиком положення дросельної заслінки, про що запросто розповість код, прочитаний дешевим сканером.
На цю несправність може впливати ще два десятки датчиків, вузлів і систем. Це просто приклад, але потрібно розуміти, що професійний діагност - це не хлопець з дорогим ноутбуком і хитрим шнуром, який читає помилки ЕБУ.
У більш сучасних автомобілях випуску після 2012-2015 років, дійсно, зчитування помилок сильно спростилося, зросла кількість сканерів, а електронні системи машин багато в чому уніфіковані.
Так, встановивши в діагностичний роз'єм OBD2 адаптер ELM327 за 100 гривень і під'єднавши його по бездротовому зв'язку до самого недорогого телефону з ОС Андроїд, можна багато чого довідатися про своє двигуні. А за допомогою ноутбука і USB-адаптера можна навіть вносити корективи в тонкі настройки двигуна, якщо на ноутбуці встановлена безкоштовна піратська копія діагностичного ПО.
Чи варто так поступати, не маючи достатнього досвіду і знань, вирішувати кожному водієві особисто. Особливо стосовно Деу Ланос, діагностика якого пов'язана з низкою складнощів - це і підбір програмного забезпечення, і підбір діагностичного обладнання, аж до роз'ємів і клемних колодок. Втім, наше сьогоднішнє відео говорить сама за себе.
Щоб зробити комп'ютерну діагностику Деу Ланос і прочитати всі потенційні проблеми з пам'яті електронного блоку управління, необхідно для початку знати, яким обладнанням, через який порт і яким програмним забезпеченням це можна зробити.
Залежно від року випуску і заводу виробника, на всі автомобілі Деу Ланос встановлювали один з двох діагностичних роз'ємів - GM12, що найімовірніше, і OBD-II.
Перший з них має 12 контактів, другий - 16. Однак цього знати недостатньо. У першому випадку для діагностики необхідно використовувати кабель адаптер Vagcom 409.1 або K-Line GM12 / OBD2.
Попри те що другий можливий роз'єм був у форматі OBD-II, для передачі даних він використовував протокол K-Line, тому розраховувати на застосування сучасних бездротових або дротових діагностичних адаптерів все одно не доводиться.
Мало того, на автомобілях навіть з однотипним роз'ємом терморегулятори контактів може бути різною, що вплине на можливість повноцінної діагностики як такої.
Винятком є тільки Ланоси 1,5 л з електронними блоками управління DELPHI MR140 і Мікас 10.3 / 11 (ЄВРО 3). Але за великим рахунком на автомобіль міг бути встановлений електронний блок управління одного з п'яти типів:
DELPHI MR140.
Мікас 10.3 / 11, обидва ЕБУ розроблені під двигун ЄВРО 3.
CAVUT.
Мікас 10.3.
GM DELCO KDAC або Delco Multec IEFI.
Перші два мають діагностичний роз'єм OBD-II, інші три - GM-12. Це абсолютно різні роз'єми, різних стандартів, з різною розпайкою контактів і не сумісні один з одним. Для діагностики ЕБУ старого стандарту (Євро 0, Євро 1 і 2) необхідно мати адаптер VAG KKL 409.1 на чіпі FTDI і перехідник GM12-OBD2.
Якщо нам вдалося у всьому цьому розібратися, залишилося підібрати відповідне програмне забезпечення, оскільки універсальної діагностичної програми, яка працює з усіма ЕБУ, не існує.
Найбільш вдалі програми для ОС Windows, що підтримують двигуни Ланос стандартів Євро 0-2:
Delco 1213.
SensDiagnostika V1.2.5.
Tyranus Daewoo Scanner v2.3.
Research Daewoo.
Існує ще ряд програм, але працюють вони нестабільно і можуть видавати некоректні дані, або використовувати свій функціонал в повному обсязі. Якщо програма не зв'язується з ЕБУ по USB-порту, необхідно використовувати іншу, яка підходить для конкретного ЕБУ.
Якщо програма все ж впізнала блок управління, ми отримуємо можливість не тільки читати коди помилок, але і стежити в реальному часі за витратою палива, температурою антифризу, температурою повітря впускного колектора, швидкістю, оборотами двигуна і рядом інших важливих параметрів.
З точки зору технології підключення діагностичного порту до комп'ютера все не так складно. Знаходимо діагностичний роз'єм. У Ланоса він знаходиться на консолі біля правої водійської ноги.
Підключаємо перехідник VAG KKL 409.1 до перехідника GM12-OBD2.
Встановлюємо роз'єм GM12 на місце,
а другий кінець цієї зв'язки підключаємо до USB-порту комп'ютера.
Природно, перед цим необхідно встановити драйвера KKL і програмне забезпечення на ПК, потім налаштувати з'єднання.
Зі списку вибираємо Ланос і його двигун, 1,5 SOHC.
Натискаємо кнопку «Старт» для впізнання програмою ЕБУ.
Коли з'єднання встановлено, можна починати читати дані.
Після діагностики натискаємо кнопку «Errors» і дивимося на можливі помилки, звіряючи номінальні показники датчиків з реальними.
Таким чином, у нас є шанс провести комп'ютерну діагностику автомобіля Деу Ланос з двигуном 1,5 самостійно навіть без прямого підключення до електронного блоку управління по протоколу OBD-II
за допомогою адаптера VAG KKL 409.1 на чіпі FTDI і перехідника GM12-OBD2.