0
Кошик
0 грн.
Каталог запчастин

Підтяжка рульової рейки Шевроле Авео

Одним з важливих елементів рульового управління Шевроле Авео є рульова рейка. Цей механізм призначений для передачі зусиль з керма на колеса.

Саме рейка рульова на Шевроле Авео відповідає за синхронний поворот передніх коліс, що також важливо при русі.

Рульова рейка

Водій впливає на кермо, яке приводить в рух вал. Він передає зусилля на шестерню, яка з'єднується із зубчастою рейкою. Остання передає зусилля на рульову тягу, яка кріпиться до поворотних кулаків і забезпечує безпосередньо поворот.

Облаштування рульової рейки багатьох автомобілів марки Шевроле практично ідентично і складається з таких елементів:

  • Картер (циліндр), по якому відбувається рух зубчастої рейки.
  • Шестерня, яка по суті являється продовження валу, що приходить від рульової колонки.
  • Безпосередньо зубчаста рейка, яка додатково притискається до шестерні за допомогою пружини.
  • Сальники і фіксатори, що обмежують хід рейки.
  • Тяга і наконечники.
  • Ряд підшипників, призначених для фіксації валів і відвертання утворення люфта.

Деякі елементи рейки

Варто відмітити, що додатково на рульову рейку можуть встановлюватися підсилювачі – гідравлічні або електричні.

Що стосується поширених поломок рульової рейки Шевроле Авео, то тут можна виділити такі моменти:

  • Деформація картера, що при сильному прояві перешкоджає поворот керма.
  • Розгерметизація корпусу, внаслідок чого всередину може потрапляти вода і бруд, що веде до прискореного зносу усієї рейки.
  • Поломка зубів на рейці або шестерні.
  • Природний знос деталей. 
  • Вихід з ладу суміжних елементів, наприклад, рульової тяги і наконечників.

Якщо вчасно не усунути неполадки можлива втрата керованості, що в деяких випадках може привести до серйозних ДТП.

Ремонт рейки

Проте є ряд чинників, які дозволять визначити проблеми в роботі рульової рейки Шевроле Авео у момент їх появи:

  • Поява стука в рульовій рейці навіть при їзді по невеликих нерівностях, частенько пропадає при повороті керма в крайнє положення.
  • Пропадає зусилля при здійсненні повороту керма.
  • Кермо починає довільно обертатися.
  • Кермо перестало повертатися в початкове положення після повороту.
  • За наявності ГУР помітні сліди протікання.
  • Підвищується чутливість керма.

Відповідно, можна орієнтуючись за ознаками встановити наявність проблеми і усунути її до серйозних ушкоджень.

Проводимо підтяжку рульової рейки Шевроле Авео – нюанси і можливі складнощі

Заздалегідь рульова рейка демонтується з автомобіля, що необхідно для коректного виконання усіх робіт. При цьому немає остаточної гарантії в тому, що проведення підтяжки дозволить усунути проблему з її стуком.

Демонтується рейка

Зазвичай підтяжка проводиться в тих випадках, коли в роботі інших елементів немає жодних проблем і все у хорошому стані, проте стук при цьому залишається.

Зокрема, стукати може рульовий наконечник. Іноді стук може проявлятися в районі шарніра рульової тяги, до якої кріпиться наконечник, в районі її з'єднання з рейкою.

Стукати може рульовий наконечник

Вал рульової рейки стоїть на підшипниках – один згори, другий знизу. Це дозволяє жорстко зафіксувати на місці вал і усунути можливість швидкої появи люфта.

Вал встановлений на підшипниках

Збоку розташована пробка, яка дозволяє проводити підтяжку рульової рейки Шевроле Авео. При її затягуванні зубчаста рейка починає щільніше прилягати до шестерні валу. Відповідно, зубці краще зчіплюються і зникає люфт.

Місце регулювання затягування рейки

Проте в реальності ситуація виглядає трохи інакше, про що детальніше йтиметься надалі. Стук далеко не завжди зникає, як і не відновлюється щільний контакт зубів.

Проблема стука і необхідності заміни рейки пов'язана зі зносом зубів на шестерні і зубчастій рейці. При цьому зуби зношуються зазвичай в одному положенні, оскільки переважає їзда по прямій.

Можливий знос зубів

Виставляємо рейку в середнє положення. Зробити це можна, обертаючи вал за допомогою ключа.

Рейка виставляється в центральне положення

Після цього затягуємо рейку до упору, поки вал не почне рухатися хоч і вільно, але з певним зусиллям. Якщо перетягнути рейку, то вона заклинюватиме при спробах повороту.

Затягується рейка

При цьому в середньому положенні рейка може ходити відносно вільно. Це пов'язано зі зносом зубів на зубчастій рейці Шевроле Авео саме в цьому положенні.

Відповідно, виникає необхідність в регулюванні і затягуванні рульової рейки в крайньому положенні.

Рейка регулюється в крайньому положенні

Для цього переміщаємо у відповідне положення рейку. Після цього затягуємо її до упору, а потім буквально трохи відпускаємо. Це дозволяє забезпечити хід рейки з досить хорошим зусиллям.

Виставляється рівень затягування

Після цього рейка збирається і встановлюється на автомобіль. При цьому із-за пошкоджених зубів в центральному положенні стук все одно може залишитися.

Розкажіть друзям

» Всі новини


Підписка на блог
.