0
Кошик
0 грн.
Каталог запчастин

Діагностика ЕБУ Чері Амулет своїми руками

Не кожен може дозволити собі повноцінну комп'ютерну діагностику кілька разів на рік, як це рекомендують фахівці. Іноді банально немає часу, іноді грошей. Власники Чері Амулет виявилися в ще більш складному становищі, але безвихідних ситуацій, як відомо, не буває.

Чим небезпечні помилки ЕБУ Amulet

Електронний блок керування двигуном являє собою мініатюрний комп'ютер. У його завдання входить тотальний контроль всіх вузлів, систем і коректне управління ними. У разі виявлення будь-якої несправності пристрій повинен повідомити водієві про це.

ЭБУ

На автомобілях, обладнаних бортовим комп'ютером, несправності відображаються у вигляді кодів помилок. На Чері Амулет не передбачено використання бортового комп'ютера навіть у найдорожчих комплектаціях. 

Про всі несправності водій може дізнатися тільки по піктограмі на приладовому щитку Check Engine. Для більшості навіть досвідчених власників Амулетів це перший сигнал до паніки, оскільки лампочка однозначно повідомляє про несправності і серйозні поломки.

чек

Однак багато часто не надають значення повідомленням ЕБУ про несправності, оскільки на перший погляд з автомобілем нічого страшного не відбувається. І все ж ігнорувати Check Engine вкрай небезпечно, тому що таке ставлення може закінчитися мало не капітальним ремонтом.

Наприклад, код помилки Р0301 скаже про те, що ЕБУ зафіксувало пропуски запалювання в першому циліндрі. Недосвідчений водій може цього і не помітити, але якщо не усунути несправність вчасно, все може закінчитися високою витратою палива, перегрівом двигуна, падінням динаміки і потужності і це тільки квіточки.

Проблеми діагностики Чері Амулет

Кожна несправність, зафіксована блоком управління, позначається латинською літерою Р і кодом з чотирьох цифр. Запам'ятати все коди, звичайно, неможливо, та це й не потрібно. Кругом повно довідників, а розшифровки ідентичні практично для всіх сучасних автомобілів. 

Зокрема у власників Чері Амулет не обладнаних сканером OBDII (ELM327, наприклад), взагалі немає можливості дізнатися причину появи піктограми на панелі приладів Check Engine без дорогого візиту на пост діагностики СТО. 

сканер

Але навіть після візиту не факт, що майстер зможе провести діагностику по-людськи. Річ у тому, що в стоці на Амулеті не передбачений діагностичний роз'єм OBDII для підключення сканера або комп'ютера. Для діагностики ЕБУ на Амулеті використовується застарілий фіатівській роз'єм K-Line, встановлений під капотом. Багато майстрів і не здогадуються про його існування.

разъем

Щоб провести повноцінну комп'ютерну діагностику, на СТО або у водія повинен бути перехідник з триконтактного роз'єму K-Line на сучасний OBDII. Повинен, але не скрізь він є. Тому багато власників переробляють штатний даремний салонний роз'єм для діагностики під європейський стандарт OBDII.

переходник

Для тих водіїв, хто не дружить з автомобільної електрикою або електронікою таке перероблення може викликати певні труднощі. Саме для них існує найпростіший спосіб визначення коду помилки в тому випадку, якщо загорілася контрольна лампа несправності.

Читаємо помилки Амулет без обладнання

Для цього необхідно знати, де знаходиться діагностичний роз'єм, який працює по протоколу K-Line Fiat стандарту ISO 9141-2. Його знаходимо на моторному щитку в районі бачка з гальмівною рідиною. Роз'єм захований в корпус, з якого його легко дістати.

разъем снят

Непогано було б знати, що у цього роз'єму є три контакту - перший, самий ближній до вітрового скла, відокремлений вертикальною рискою від інших, діагностичний дріт K-Line, центральний - маса.

распайка

Принцип визначення коду помилки полягає в аналізі мерехтіння значка Check Engine. При цьому важливо враховувати, що якщо помилок не виявлено, при включеному запалюванні піктограма гасне сама через кілька секунд.

чек потух

Щоб змусити піктограму показати код помилки, необхідно шматком дроту замкнути два контакти на діагностичному роз'ємі - K-Line і центральному, мінусовому.

перемычка

Після цього включаємо запалювання і дивимося на поведінку піктограми. Код помилки можна обчислити за кількістю мерехтінь значка. Як тільки ми включимо запалювання, піктограма блимає блоками з перервою в кілька секунд.

Кількість мерехтінь буде відповідати цифрі коду. Наприклад, більшість кодів помилок починаються з нуля, в цьому випадку піктограма блимне 10 разів, після чого зробить паузу в декілька секунд і продовжить блимати. Порахувавши таким чином кількість спалахів, можна без зусиль встановити код помилки. 

мигает чек

Простий приклад: десять спалахів, два спалахи, два спалахи, п'ять спалахів. Це відповідає коду помилки Р0225. Будь-який довідник за кодами скаже, що це відповідає несправності в ланцюзі датчика дросельної заслінки.

Помилок може бути кілька, в цьому випадку мерехтіння буде стільки циклів по чотири спалахи, скільки виявлено помилок. Таким чином можна за кілька хвилин провести діагностику ЕБУ самостійно і безкоштовно. Після діагностики не забуваємо прибрати перемичку з діагностичного роз'єму.

Розкажіть друзям

» Всі новини


Підписка на блог
.