0
Кошик
0 грн.
Каталог запчастин

Як перевірити датчик кисню лямбда зонд на Шевроле Авео

Кисневі датчики на автомобілях Шевроле Авео - один з компонентів системи каталітичної нейтралізації, покликаної позбавити атмосферу від шкідливих вихлопів незгорілого палива. 

Паралельно з цим благородним починанням, каталізатор важким тягарем висить на шиї у власників недорогих автомобілів з дещо застарілими двигунами, які намагаються відповідати сучасним нормам екології.

До сих пір ніхто не оцінив внесок каталізаторів в очищення повітря на планеті, зате велика частина власників Chevrolet Aveo оцінили їх ненадійність.

lдатчик

Завдання лямбда-зонда

Призначення датчика кисню в загальних рисах описується їх другою назвою - лямбда зонд. Ця грецька буква в автомобільній інженерії позначає ступінь надлишку кисню в суміші бензину і повітря. Якщо коротко, то датчики кисню оцінюють кількість О2 в відпрацьованих газах і передають цю інформацію електронного блоку управління двигуном.

зонд

ЕБУ робить висновки на основі отриманої інформації і приступає до корекції складу паливо-повітряної суміші. Тільки ця корекція не завжди йде на користь як двигуну, так і його експлуатаційними показниками. Про це можна судити як за прямими, так і за непрямими ознаками несправності датчиків О2.

Ознаки несправності лямбда-зонда

На щастя, на Шевроле Авео вже встановлений діагностичний роз'єм OBDII, який дозволить під'єднати примітивний, але функціональний і дуже популярний сканер ELM327.

расположение

Цей сканер в комплексі з будь-яким сенсорним смартфоном здатні провести первинну діагностику двигуна. Зокрема, прочитати помилки, пов'язані з датчиками кисню і самим каталізатором.

елм

Однак насправді помилку видаватиме тільки повністю вийшов з ладу датчик кисню. За рідкісним винятком зношений датчик ще може працювати навіть кілька років поспіль, переводячи водія цілим букетом проблем:

  1. Вкрай нестабільна робота двигуна на малих і холостих обертах.

  2. Може спостерігатися висока витрата палива.

  3. Пропадає динаміка автомобіля, втрачається потужність, під час розгону двигун тупить і смикається.

  4. Якщо бути уважним, після руху по місту або тривалого пробігу по трасі може спостерігатися перегрів зони установки датчика О2.

  5. Самий крайній випадок, про який ми вже згадували - поява піктограми Check Engine на приладовій панелі, а після цього варто сканувати ЕБУ на наявність помилок. 

 

ошибкаКрім цього, може спостерігатися загальний перегрів мотора, а всі ці неприємності відбуваються ось з яких причин.

Причини виходу з ладу датчика кисню Шевроле Авео

Якщо досліджувати причини виходу з ладу датчика кисню, то відштовхуватися коштує від теоретичного терміну служби лямбда-зонда. Тут ситуація не надто райдужна, оскільки навіть нові датчики О2 стають старими через 50-65 тисяч км пробігу. Почасти це пов'язано з особливостями роботи датчиків з підігрівом, температура яких може доходити до 325 градусів.

Також будь-який досвідчений моторист скаже, що якщо Авео проїхав на нашому бензині близько 2-3 років, лямбда-зонд довго не протягне. Особливо в тих випадках, коли машина заправляється де потрапило. Досить трьох або чотирьох невдалих заправок бензином з підвищеним вмістом свинцю, електроди зонда забиваються і він втрачає чутливість і швидкодія.

Також на стан датчика кисню сильно впливають:

  1. Стан маслоз'ємних кілець - димний вихлоп призводить до того ж результату, що і поганий бензин.

  2. Вкрай негативно впливають на електроди зонда різні хімічні сполуки, герметики і мастила.

  3. При перезбагаченні суміші в випускному тракті можливі хлопки, мікровибухи, які руйнують чутливі елементи датчика.

  4. Механічний вплив, удари, перекоси.

  5. Перегрів каталізатора через неправильно встановлений кут запалювання.

  6. Часті проби запуску двигуна, коли незгоріле паливо накопичується в випускному колекторі, результат той же, що і описаний в пункті 3.

  7. Поганий контакт колодки проводів, поганий контакт з масою або навпаки, замикання на масу активних елементів датчика кисню.

І все ж не варто списувати всі гріхи на датчик кисню. Замінити його не так складно, а ось з'ясувати причину некоректної роботи куди складніше. Наприклад, якщо датчик показує, що суміш занадто багата, про що можна судити за кодами помилок і поведінки мотора, цілком можливо, що справа в установці моменту кута випередження запалювання або налаштування роботи форсунок. 

Все потрібно перевіряти. Але сьогодні ми займаємося перевіркою лямбда-зонда, першого датчика кисню, встановленого до каталізатора. Несправності ДК2 з'ясувати куди простіше, до того ж першим в разі несправності другого зонда, з ладу вийде сам каталізатор.

Перевіряємо лямбда-зонд на Шевроле Авео

Існує кілька способів перевірки датчика кисню. Як мінімум, п'ять. Однак ми розглянемо найпростіші з них, які не вимагають застосування складного обладнання і особливих навичок, наприклад наявності осцилографа. У деяких випадках навіть не доведеться бруднити руки.

сканер

Перший якраз з цієї серії. Для апаратної перевірки нам стане в нагоді найпростіший копійчаний сканер ELM327, що працює по протоколу OBDII і смартфон під управлінням операційної системи Андроїд або iOS. На смартфоні повинна бути встановлена програма для зчитування діагностичних параметрів. 

торкью

У більшості випадків буде достатньо встановити безкоштовну версію програми Torque, а для отримання розширених параметрів діагностики доведеться або знайти зламаний варіант, або купити програму в магазині додатків.

Важливо пам'ятати, що перевірку датчика кисню на працездатність ми будемо проводити тільки на прогрітому двигуні. В іншому випадку датчик не покаже коректних достовірних даних.

 

температура

Підключаємо сканер до гнізда OBDII і встановлюємо контакт сканера з мобільним телефоном, включивши на смартфоні Bluetooth.

Відкриваємо програму Torque.

программа

Тепер нам потрібно знайти графік роботи датчика кисню ДК1. Активуємо його і запускаємо двигун в режимі холостих обертів.

Справний датчик буде мати таку амплітуду коливання. Її діапазон - 0,05-0,9 В.

исправный

Чим більша амплітуда, тим жвавіше датчик. Якщо амплітуда урізана і нерівномірна, як показано на відео, датчик отруєний, його смерть не за горами.

урезанная

Графік роботи датчика на збідненої суміші буде показувати неповну амплітуду коливань.

урез

Якщо суміш занадто багата, ми побачимо крихітну амплітуду в межах 1 В.

богатая

Якщо суміш дуже бідна, майже рівний графік розташується в межах 0,04-0,06 В.

бедная

Власне, цей спосіб можна застосовувати сміливо і, якщо ми в змозі прочитати показання графіків, можна зробити висновок про стан як самої системи живлення і запалювання, так і каталізатора.

состояние

Однак для впевненості можна перевірити лямбда-зонд мультиметром. Перевіряти будемо за двома параметрами - напрузі і опору. 

Виставляємо мультиметр в режим вимірювання напруги, після чого від'єднуємо від колодки лямбда-зонд і підключаємо його до приладу. Збільшуємо обороти до 2,5 тисячі, потім штучно збагачуємо суміш. Датчик в нормі, якщо напруга швидко впаде не менше ніж до 0,9 В. Якщо більше - його робота не може бути коректною.

провода

Таким же чином перевіряємо датчик на бідну суміш. Обідняємо суміш, наприклад, знявши вакуумну трубку і імітуючи підсос повітря в систему, дивимося на показання вольтметра - падіння напруги не більше, ніж на 0,2 В вважається нормою. 

Залишилося перевірити опір. Між сигнальної і мінусовою клемою опір не повинно сильно відрізнятися від 9,3-9,5 Ом.

сопротивление

Такими нескладними методами можна визначити несправність в системі управління двигуном, і перевірити датчик кисню на прикладі Chevrolet Aveo.

 

Розкажіть друзям

» Всі новини


Підписка на блог
.