Ви можете вказати свій номер телефону і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом..
Зайва перетяжка ременя приводу газорозподільного механізму в надійних, але не дуже сучасних моторах Daewoo Sens об'ємом 1300 кубів може привести до вкрай небажаних наслідків. У гіршому випадку - це загин клапанів при обриві ременя, в кращому, пошук евакуатора в чистому полі.
Щоб не доводити ситуацію до межі, важливо контролювати ресурс ременя ГРМ, а в разі покупки машини з пробігом, бажано міняти його в першу чергу і чим раніше, тим краще.
Збіг міток на колінвалі та розподільчому валі забезпечать стабільну роботу газорозподільного механізму. А також виключать всі претензії до системи запалювання або харчування в разі виникнення цілого букета несправностей:
Висока витрата палива.
Складний холодний пуск.
Провали при розгоні.
Нестабільні холості оберти.
Некоректна робота двигуна на газі.
При заміні ременя ГРМ вкрай рекомендується звернути увагу на помпу, а також в обов'язковому порядку замінити натяжний ролик ременя ГРМ. Якщо цього не зробити, проблема може не вирішитися.
Чи загинає клапана на 1,3-літровому мелітопольському двигуні Деу Сенс? Загинає. Втім, це залежить від місця і часу складання мотора та постачання комплектуючих, тому краще не ризикувати, щоб не потрапити на дорогий ремонт як мінімум головки блоку циліндрів.
Регламент заміни ременя ГРМ на 8-клапанному мелітопольському моторі становить від 60 до 80 тисяч пробігу. Точний час заміни може залежати від якості як самого ременя, так і шківів, натяжного ролика і його пружин. Останні часто просяться під заміну, чи не дотягаючи до кінця терміну служби ременя.
Слід зауважити, що ремені, що надходять у продаж, можуть з незрозумілих причин мати різну кількість зубів. Найчастіше у продажу зустрічаються ремені 10х710, 10х715 і 10х725. Останній варіант - найбільш слушний, оскільки він дозволить відрегулювати натяжку без особливих проблем. Перші два занадто короткі, хоча вони і підкуповують дешевизною. А також є шанси купити підробку. Два зайвих зуби на ремені і кілька гривень різниці в ціні чи виправдають таку покупку.
Можливо, що заміна ременя і не буде потрібно при наявності проблем з роботою двигуна, які ми зазначили вище. Однак час, витрачений на отримання доступу до ременя, а також його ціна, сто разів окупляться, якщо ремінь все ж замінити для профілактики.
Щоб чітко розібратися в мітках приводу газорозподільного механізму, досить видалити захисну кришку ременя. Крім цього, можливо, буде необхідно піддомкратити праву сторону машини, поставити її на п'яту передачу і провернути колесо до тих пір, поки мітка на шківі колінвала не співпаде з припливом на корпусі. Для впевненості краще помітити мітку маркером.
Тепер дивимося на шків распредвала. В ідеалі мітка на шківі повинна збігатися з міткою на корпусі, але, виходячи з того, що ремені бувають різні і з різним ступенем зносу, допустима ситуація, коли мітки можуть не збігатися на кілька градусів, але не більше.
З усім тим, якщо ми вже дісталися до міток, логічніше було б замінити ремінь і спокійно їздити наступних 60-80 тисяч. Тим більше, що для цього особливих зусиль і часу не буде потрібно.
Для зручності заміни ременя ГРМ було б непогано також зняти ремінь приводу генератора. Для цього не потрібні надприродні зусилля, а крім того, ми зможемо проконтролювати стан і другого ременя.
На все про все нам знадобиться максимум 20 хвилин і стандартний набір ключів і головок, який має кожен поважаючий себе автомобіліст. Кріплення генератора послаблюється ключем на 17, потім він генератор зсувається ближче до двигуна, ремінь послаблюється, а далі справа техніки.
Тепер розберемося з натяжним роликом і помпою. Якщо до водяного насосу немає претензій (ніяких течі і стабільний тиск в системі охолодження), нехай поживе. Можливо, буде необхідна заміна прокладки помпи.
До натяжного ролика претензії, швидше за все, виникнуть. У нього часто зношується натяжна пружина, може посипатися підшипник, хоча це залежить від якості деталі.
Як правило, у продаж надходять ролики без кронштейна, тому старий ролик з підшипником доведеться відкрутити головкою на 19. Після цього встановити новий.
Варто звернути увагу на різьблення двох болтів, один з яких фіксує, другий служить для регулювання. Ось він якраз і підводить в найвідповідальніший момент. Натяжний ролик в зборі коштує не так дорого, щоб економити на двох болтах, тому вкрай рекомендують їх замінити.
Але зняти ремінь у нас навряд чи вийде, якщо не відкрутити шків розподільчого вала. А це ще та історія. Без головки на 32 і хорошого воротка це зробити буде важко. Однак відразу знімати шків не поспішаючи, спочатку виставляємо мітки. (Ми ж уже встановили мітки колінвала раніше).
Зручніше знімати ремінь після демонтажу шківа колінвала, але не всі надходять так, ремінь можна зняти і без демонтажу шківа, до того ж ймовірність помилитися в установці міток в такому випадку мінімальна. Не забуваємо про пружину ролика.
Ще раз переконуємося в тому, що колінвал і розподільчий вал виставлені строго по мітках і тільки після цього можна знімати ремінь ГРМ. Обертають колінвал, як ми і говорили, найпростіше за допомогою правого піддомкраченного колеса за годинниковою стрілкою і КПП, встановленої на п'яту передачу.
Коли мітки на місці, можна сміливо знімати ремінь і встановлювати новий. Заодно непогано б перевірити, як почувають себе сальники валів. Простіше це зробити вже тоді, коли шків распредвала знятий, а мітки (свердління, продубльовані маркером) не дадуть нам помилитися.
Після установки нового ременя ГРМ потрібно провернути колінвал два рази і залишити його в положенні верхньої мертвої точки першого циліндра, в цей момент новий ремінь повинен натягнути. Тепер можна закручувати обидва болти (нових або старих) натяжного ролика.
Майже готово. Залишилося встановити і натягнути ремінь генератора і, не ставлячи кришку ременя ГРМ на всякий випадок, спробувати запустити двигун. Якщо мотор завівся, можна сміливо його глушити і збирати всі як було. Якщо виникнуть проблеми, перевіряємо мітки повторно.
Насправді, заміна ременя ГРМ на Деу Сенс займає менше часу, ніж прочитання цього керівництва.