Сьогодні багато автовласників в цілях економії встановлюють на свої автомобілі газобалонне устаткування, використовуючи надалі як паливо скраплений газ.
Не виключенням є і власники Чері Тіго, які також прагнуть понизити витрату на паливо, незважаючи на порівняно невелику витрату бензину.
Проте перед установкою ГБО слід ретельно зважити усі «За» і «Проти» цього кроку.
Передусім слід врахувати, що установка сучасного ГБО вимагає серйозних фінансових вкладень, і для їх повної окупності при пробігу в районі 15 тисяч км в рік знадобиться декілька років.
Також установка ГБО на Чері Тіго може мати такі негативні моменти:
- Дорожнеча устаткування. Може йтися про суму навіть в декілька тисяч доларів. Все залежить від типу і покоління встановлюваного ГБО. Також слід враховувати вартість установки і оформлення усіх необхідних документів.
- Втрата потужності двигуна. Навіть якщо паралельно використовуватиметься бензин, все одно відчуватиметься деяке зниження динаміки. Йдеться про втрату до 20% від первинного значення. Правда, потрібно віддати належне – за рахунок повільнішого згорання зникають провали і смикання.
- Необхідність регулярного обслуговування устаткування, яке проводиться кожні 10-35 тисяч км пробігу залежно від модифікації ГБО на Чері Тіго. Йдеться про чищення форсунок, заміну фільтрів і інші важливі деталі. Важливо добре стежити за станом ГБО, не використати газ при холодному запуску.
- Необхідність оформлення. Це займає багато часу при самостійному оформленні або засобів, якщо йдеться об передачі робіт відповідним організаціям.
- Мала місткість багажника. Балон забирає значну частину простору у багажнику. Навіть якщо йдеться про установку на місці запаски (яка, до речі, іноді кріпиться під авто), то все одно доведеться позбавлятися від запаски або інструментів у багажнику.
- Проблеми з парковками у великих містах. Через те, що пропан-бутан важчий за повітря, використання авто з ГБО на підземних парковках призводить до сильної задимленості і проблем з вентиляцією. Проте це вже швидше проблема будівельників, які повинні передбачати примусову вентиляцію подібних приміщень.
Також слід зазначити, що експлуатація ГБО на Чері Тіго вимагає від водія дотримання цілого ряду правил безпеки:
- Забороняється експлуатація балона з простроченим терміном використання (такий термін вказує виробник).
- Заводити і експлуатувати двигун при пошкодженому устаткуванні.
- Заводити двигун на газі, заїжджати і виїжджати з гаража на газу.
- Залишати автомобіль в гаражі з відкритим вентилем.
- Проводити скид газу в приміщенні.
- Перевіряти герметичність системи вогнем.
- Підтягувати кріплення з'єднань при наповненому балоні.
Слід враховувати і ряд інших обмежень, про які можна буде дізнатися в інструкції по експлуатації.
Проте установка газобалонного устаткування на Чері Тіго дає і певні переваги:
- Економія. Вартість газу значно дешевша, ніж бензину, що дозволяє економити на заправці автомобіля.
- Плавність роботи двигуна. Газ має високе октанове число, що дозволяє йому працювати стабільніше, зникає зайвий шум і вібрація.
- Збільшення ресурсу двигуна. Підвищується рівномірність роботи двигуна, знижується дія на поршневу групу. Зазвичай вважається, що ресурс двигуна на газу зростає до 35%, за умови дотримання правил експлуатації.
- Ресурс масла. Газ в процесі згорання практично не залишає відкладень на стінках циліндра, що дозволяє маслу довше зберігати свої параметри. Також не відбувається змивання масляної плівки, що також можна віднести до позитивних моментів.
- Збільшення ресурсу свічок. Завдяки тому, що в камері згорання не залишається домішок, смільних відкладень, скорочується кількість відкладеного на свічках нагару. Ресурс свічок може збільшуватися до 40%.
- Екологія. При роботі двигуна на газу скорочується кількість викидів в повітря, що цілком сприятливо впливає на екологічну ситуацію.
- Знижується вірогідність вибуху. Звучить парадоксально, але суть полягає в тому, що газ при витоку практично відразу охолоджується і перетвориться в газоподібний стан. Після цього він швидко йде в атмосферу. А ось у випадку з бензином вірогідність займання істотно росте.
Існує помилкова думка, що установка ГБО на Чері Тіго істотно шкодить двигуну. Дійсно, подібна проблема спостерігалася раніше, при використанні старих поколінь ГБО.
Сьогодні подібна проблема вирішується за рахунок великої кількості різних датчиків, а також завдяки передачі управління всім на ЕБУ.
Тепер швидше навпаки – правильна установка ГБО дозволяє подовжувати термін експлуатації двигуна.
Установка ГБО на Чері Тіго – установка устаткування і проведення налаштувань
Настійно рекомендується доручати установку ГБО і його налаштування професіоналам. Навіть щонайменша помилка може привести до серйозних наслідків, аж до загоряння авто.
Важливо правильно розташувати деталі ГБО, що дозволить полегшити його обслуговування надалі.
Установка газобалонного устаткування на Чері Тіго виглядає таким чином:
- На автомобіль з двигуном 1.8 літра підбираємо відповідне устаткування.
- Встановлюватиметься італійське устаткування 4 покоління Альфатронік Прайд.
- Редуктор вибраний Бігаз Джуніор потужністю 163 л.с.
- Також встановлені форсунки Альфатронік Класік.
- Монтаж не викликав особливих утруднень, оскільки автомобіль досить зручний для проведення подібних робіт.
- Редуктор був встановлений на стінці салону Чері Тіго.
- Розмістився він поряд з патрубками, що йдуть на отоплювач.
- Редуктор був підключений до патрубків з використанням трійників 16х16х11.
- Це дозволяє швидко прогрівати редуктор після запуску двигуна.
- Поруч розташований вихлопний редуктор, що забезпечує додаткове джерело тепла.
- Згори знаходиться ще і захисна кришка двигуна, що дозволяє не лише захищати устаткування, але і додатково зберігати для нього тепло.
- Блок управління газовим устаткуванням можна розмістити на лівому стакані Чері Тіго.
- Там є відповідні технологічні отвори.
- Також знадобився кронштейн на 200.
- Трубка йде паралельно з іншими трубками.
- Розташовані вони в спеціальній ніші – відірвати їх або пошкодити практично неможливо.
- Далі трубка йде уздовж бака, який розташований досить низько.
- Це необхідно враховувати при їзді на цьому автомобілі, оскільки можна зачепити поверхню дорожнього покриття у великій ямі і відірвати бак.
- Далі в корпусі Чері Тіго є технологічний отвір, який і використовуємо для проведення шланга.
- Додатково трубки були замотані в гофр, щоб виключити вірогідність перетирання в процесі експлуатації автомобіля.
- Також виводиться і трубка для заправки балона.
- Отвір для заправки розташований в задньому бампері.
- По суті, він особливо не помітно, так що особливого дискомфорту цей отвір не принесе.
- Балон розташувався у багажнику.
- При цьому для монтажу використовувалися два металеві куточки.
- Також під балон були покладені гумові трубки.
- Це необхідно для захисту від протирання балона в процесі експлуатації.
- Додатково балон був закріплений стрічками в полівінілхлоридному обплетенні.
- Трубки від балона виходять у відповідний технологічний отвір Чері Тіго.
- Трубки були сполучені для того, щоб уникнути свердління додаткового отвору в кузові автомобіля.
- Кнопка управління газобалонним устаткуванням була розміщена біля коректора фар.
- Далі проводиться налаштування ГБО за необхідними параметрами.
- Для цього використовується спеціалізоване програмне забезпечення.
- Вказати і відкоригувати можна практично будь-які характеристики.
- Після завершення налаштування перевіряємо працездатність двигуна Чері Тіго.
- На розігрітому двигуні без проблем вдається запустити двигун газу.
- Перебоїв в роботі двигуна немає.
- Холості обороти утримуються на нормальному рівні – у районі 800 оборотів в хвилину.
- Надалі проблем з експлуатацією ГБО виникнути не повинне – головне, використати якісне паливо.
Проводити роботи по монтажу повинні професіонали, що мають відповідну ліцензію. Це дозволяє в абсолютній більшості випадків позбавитися від проблем надалі.