✓ 096 80-05-504 ★ ☎ Viber 096 80-05-504
✓ 093 17-04-150 ★ ☎
✓ 095 91-09-504 ★ ☎
Автозапчастини від Постачальника
Працюємо з 2009 року: Пн-Пт 9:00-19:00 / Сб 9:00-16:30
⭐Доставка по Україні ⭐Консультації ⭐Рекомендації
➤ВЕЛИЧЕЗНИЙ КАТАЛОГ ЗАПЧАСТИН
➤для ремонту Чері, Джилі і Грейт Вол
➤Окремий розділ на авто Деу і Шевроле
➤Завжди низькі ціни в магазині і великий вибір
КошикВи вибрали: 0 товарів
Підписка на блог
Ваше ім'я*

Email*


Сотий бензин. Чи можна заливати

16.09.2019 Сотий бензин. Чи можна заливати

Навесні 2019 року в продаж в мережі українських заправок з'явився бензин АІ-100, відповідний класу екологічної безпеки Євро-5. Бензин, як повідомляється, виробляється в Білорусі на Мозирському нафтопереробному заводі. 

Перша партія палива АІ-100 надійшла на 38 українських заправок. Надалі мережі заправок планують проводити закупівлю не лише білоруського сотого бензину, але і європейських виробників.

Що таке бензин марки 100. Заливати чи ні?

Природно при різниці в ціні з 95-м бензином в 4 з копійками гривні (34,30 проти 30) на одному літрі, багато хто вважає, що це невиправдана трата. Інші кинулися захищати бензин АІ-100 і розхвалювати його переваги.

сотій бензин

Щоб говорити зі знанням справи про якість і властивості цього бензину, дозволимо собі побіжно торкнутися того, що означають ці букви і цифри на маркуванні і як формується ціна на паливо в Україні. 

Що таке сорти бензину

Фактично цей термін означає здатність палива протистояти детонації. Кожен пам'ятає позначення бензинів різних сортів в минулі роки — 66, 72, 80, 92, 93, 95 і так далі. 

Для довідки: детонація — це процес мимовільного згоряння палива, яке відбувається без участі системи запалювання лавиноподібно. Детонація здатна повністю зруйнувати двигун без можливості відновлення. Щоб було зрозуміло, швидкість горіння суміші в камері в нормальних умовах становить близько 35-40 м/с. В режимі детонації — до 1500 м/с. Це величезна руйнівна сила.

Про позбавлення двигуна від детонації почали замислюватися ще в другому десятилітті ХХ століття. Саме детонація заважала розвитку двигунів і сильно обмежувала зростання потужності. Проблема, природно, була в бензині.

 

детонація

В 1927 році якийсь Грехем Едгар вирішив систематизувати бензини для автомобільних моторів і розробив умовну шкалу від нуля до ста. Він запропонував присудити нуль за своєю шкалою суміші повітря і гептану, детонуючої при нормальних умовах, а за 100 одиниць — суміш повітря і октану, яку довести до детонації просто неможливо.

Цікаво, що крім детонаційних властивостей ці бензини були практично ідентичні по іншим характеристикам. А щоб якось перевірити свої припущення і розрахунки, Едгар взяв аналог реального автомобільного двигуна. З'ясувалося, що всі доступні на той момент бензини мали антидетонаційний коефіцієнт (октанове число) в межах 50. Це і назвали октановим числом або детонаційною стійкістю палива.

Як перевіряють октанове число

З тих пір пройшло багато часу, але методика перевірки палива не особливо змінилася. Тобто зовсім не змінилася, але з'явилося два методи перевірки октанового числа & mdash; дослідницький і моторний. Ті цифри, які дає дослідницький метод, ми бачимо на заправках.

Але є й інша методика. Паливо теж перевіряють на еталонному двигуні, як і в 1927 році. Але якщо при дослідницькому методі двигун працює на малих обертах, то при моторному — у режимі граничних навантажень і з підігрітим майже до 150 градусів бензином. Щоб спровокувати детонацію.

моторний тест

Так от, бензини, перевірені дослідницьким методом на межу детонації, маркують літерами АІ — АІ 95, АІ 98. Літера А говорить про те, що бензин перевірявся більш жорстким моторним методом. Як правило, один і той же бензин, перевірений різними методиками, дає різницю в 10-11 одиниць.

Виходить, що бензину АІ 95 відповідає бензин А 85, а АІ 98, відповідно, А 88. Повертаючись до нашого героя, АІ 100 відповідає приблизно бензину А 90 по моторному методу.

Важливий висновок: кожна велика партія бензину перевіряється за двома методами. Результати дослідницького методу показують публіці на заправці, а результати моторного — вказують тільки в документації, яку, втім, заправник зобов'язаний пред'явити.

Вимальовується цікава картина. Наприклад, ми купуємо бензин АІ 98 з моторним числом 88. Але є ряд заправок, які продають покращений бензин АІ 98 з моторним числом 89 або 89,5. Виходить, що різниця між бензинами по стійкості до детонації може бути набагато менше, ніж це вказано на табличці над колонкою. У ряді випадків вигідніше купувати 92-й бензин з моторним числом 83 або 84, ніж АІ 95 з моторним числом 85.

Що відбувається з бензином АІ-100 в реальності

Виходячи з логіки тестування бензинів за різними методиками, неважко зрозуміти, що октанове число сотого бензину по моторному методу має бути на рівні 90-91-ї одиниці. І це зовсім поруч з 88 або 89 одиницями бензину АІ-98. Так чи варто переплачувати?

Але ось, що говорять тести. Відразу після приходу бензину АІ-100 в Україну, бензин був протестований на ряді заправок різних мереж. Тести проводилися не заради цікавості, а з тієї причини, що була інформація про поставку на білоруські заводи неякісної нафти.

ціни

В реальності практично на всіх заправках не було виявлено порушень як по місткості сірчаних включень, об'ємній частці випаровування, так і по заявленому октановому числу по моторному методу. На частині заправок моторне число дорівнювало 90 одиницям, на частини — 90,1 одиниці.

При цьому октанове число по дослідницькому методу точно не зазначено. У документації позначено "більше 100,5". Це пояснюється тим, що апаратура, на якій проводиться дослідження дозволяє визначити максимально якраз 100,5 одиниць.

Що буде, якщо заливати бензин АІ 100

Будь-який сучасний автомобіль випуску з 90-х років минулого століття заточений під використання бензинів з октановим числом не нижче 95. Існують, особливо в Східній Європі, модифікації дефорсованих моторів, які приймають бензин АІ 92, але це повинно бути зазначено виробником окремо.

Як правило, мінімальне октанове число бензину, який можна лити в бак, вказується на тильній стороні лючка бензобака. Принаймні, в 95% автомобілів така наклейка є.

необхідність у високооктанових бензинах виникає тільки в ряді особливих випадків:

  1. Високий ступінь стиснення в камері згоряння, більше 10 одиниць.

  2. У разі, якщо в двигуні встановлений керований термостат.

  3. Якщо ми маємо справу з турбодвигуном.

  4. Високі навантаження на двигун, часті інтенсивні розгони, рух на високих швидкостях.

  5. якщо це вказано заводом-виробником.

В інших випадках використання бензинів АІ 100 і навіть АІ 98 навряд чи відіб'ється на продуктивності двигуна, а тим більше, на його економічності. Але заливати його ніхто не забороняє.

Більше того, якщо є гроші переплачувати за дорожчий високооктановий бензин, машині гірше не буде. Але якщо в документах на паливо АІ 100 вказано моторне число нижче 90, лити такий бензин категорично не рекомендується. По-перше, це звичайний АІ 98 або АІ 95, напханий присадками незрозумілого походження. А по-друге, він банально дорожче при тих же характеристиках.

Робимо висновки

Бензин АІ 100, що з'явився на заправках України в 2019 році, не принесе шкоди більшості двигунів (якщо це не старий карбюраторний мотор або не моновприсковий). Всупереч побоюванням прогару клапанів і поршнів, нічого цього на сучасному моторі з електронною системою управління, не трапиться.

Якщо раптом електроніка відчує невідповідність октанового числа палива і параметрів системи запалювання, вона моментально зробить коригування так, що водій нічого не відчує. 

АІ-100 це хороший варіант для високофорсованих і високонавантажених двигунів спортивних двигунів, двигунів зі складними системами турбонаддуву, при цьому він має екостандарти Євро-5.

Розкажіть друзям

» Всі новини

.