✓ 096 80-05-504 ★ ☎ Viber 096 80-05-504
✓ 093 17-04-150 ★ ☎
✓ 066 40-42-020 ★ ☎
Автозапчастини від Постачальника
Працюємо з 2009 року: Пн-Пт 9:00-19:00 / Сб 9:00-16:30
⭐Доставка по Україні ⭐Консультації ⭐Рекомендації
➤ВЕЛИЧЕЗНИЙ КАТАЛОГ ЗАПЧАСТИН
➤для ремонту Чері, Джилі і Грейт Вол
➤Окремий розділ на авто Деу і Шевроле
➤Завжди низькі ціни в магазині і великий вибір
КошикВи вибрали: 0 товарів
Підписка на блог
Ваше ім'я*

Email*


Як замінити зчеплення? Рекомендації фахівців з установки зчеплення

03.09.2019 Як замінити зчеплення? Рекомендації фахівців з установки зчеплення

Навіть для тих, хто вже знімав і встановлював зчеплення своїми руками неодноразово, в процесі дефектування та добірки нових деталей можуть виникнути деякі прогалини. Все це позначиться на якості установки і, як наслідок, на терміні служби всієї трансмісії.

Коли міняти зчеплення

Точного регламенту заміни зчеплення не може сказати ніхто. Ресурс сайту безпосередньо залежить від рівня зносу тих чи інших елементів, манери водіння, а також якості деталей.

За інформацією магазину Zapchasti-chery.com.ua, ще одна складність полягає в тому, що безпосередньо проконтролювати знос натискного диска, веденого або маховика неможливо без демонтажу коробки передач.

демонтаж кпп

Перші ознаки зносу зчеплення проявляються не раніше, ніж через 30-40 тисяч після попередньої заміни:

  1. Зчеплення не включається до кінця. Це говорить про те, що ведений диск зносився, втратив номінальну товщину фрикційних накладок і не може вступати у фрикційне зачеплення з маховиком. Іншими словами, зчеплення постійно буксує.

  2. Знос корзини зчеплення проявляється аналогічним чином. При цьому можна виявити знос притискної поверхні кошика, руйнування пружинних пелюсток.

  3. Знос вижимного підшипника. Супроводжується тими ж симптомами, але на тлі сильного шуму при натисканні на педаль або при відпущеної педалі. Іноді шум вижимного підшипника зникає при натисканні на педаль зчеплення, що також говорить про знос вижимного.

  4. Знос маховика.в самих запущених випадках. Маховик може зноситися настільки, що зусилля притискних пружин не вистачає, щоб притиснути ведений диск до поверхні маховика. Симптоми ті ж — зчеплення буксує, перегріваються накладки з характерним запахом.

зношений маховик

Небезпека їзди з зношеним зчепленням полягає не тільки в тому, що водій не може повністю контролювати передаваний крутний момент на КПП. При холостому прослизанні фрикційних накладок відбувається активний знос робочих поверхонь маховика і кошика, а також їх перегрів, що може привести до викривлення і повного виходу маховика з ладу.

згоріле зчеплення

Найпоширеніші помилки при установці зчеплення

Для рядового автомеханіка заміна зчеплення — звичайна рутинна процедура, пов'язана з демонтажем коробки передач. Тому більшість сумлінних майстрів намагаються замінити зчеплення так, щоб не доводилося знімати коробку і витрачати час через тисячу кілометрів пробігу. 

знос кошика

Однак не всі механіки однаково грамотні, а тим більше, не всі водії, які змінюють сайт своїми руками. Ось типові помилки при заміні зчеплення:

  1. Установка зчеплення на зношений маховик.  Простіше і швидше за все замінити диск зчеплення, увіткнути коробку і їхати далі. Але перед тим як встановлювати новий диск, не завадить придивитися до стану маховика.
    На його робочій поверхні не повинно бути задирів, подряпин, слідів масла або корозії. Якщо виявлений знос більше 2-3 мм, маховик необхідно проточити або замінити новим. В іншому випадку навіть самий якісний диск зчеплення зітреться за 500-700 км і зчеплення просто пропаде, воно буде пробуксовувати, ще більше зношуючи кошик, диск і сам маховик.

    знос
     

  2. Установка зчеплення в замаслений картер. Звідки в картері КПП взялося масло? Звичайно, воно протекло через сальник коленвала або сальник первинного вала коробки передач. Не можна встановлювати зчеплення, не переконавшись в цілісності сальників, а також гідравлічної системи приводу, якщо вона є.

  3. Установка зчеплення при люфти на валу коробки передач або люфт опорного підшипника. Перекоси і нерівномірний фрикційний контакт призведуть до того, що зчеплення знову вийде з ладу вже через 1000 км пробігу і ще більше зноситься підшипник первинного валу. Це ж стосується і опорного підшипника коленвала.
    люфт
     

  4. Установка зчеплення без центрирующей оправки. Груба помилка, яка призводить не тільки до дисбалансу кошика і диска, але і до моментального виходу з ладу підшипників коленвала і первинного вала КПП з усіма витікаючими наслідками.

  5. Застосування ударних навантажень при монтажі корзини зчеплення. Це може викликати появу мікротріщин в пружинних пелюстках, викривлення корпусу кошика, виривання заклепок тангенціальних пластин, розлом корпусу корзини зчеплення, розлом вижимного підшипника.
    залом пелюсток
     

  6. Нерівномірна або занадто слабка затяжка болтів кошика. Це призводить до розбалансування кошика, веденого диска і маховика. Наслідком можуть бути всі перераховані вище проблеми.

Рекомендації по установці зчеплення

Практика показує, що дотримання простих правил монтажу зчеплення, навіть маючи справу з дешевими комплектами, може сильно продовжити життя не тільки йому, але і всієї трансмісії і навіть двигуну. Зокрема, є правила, якими просто не можна нехтувати.

Очищення обов'язкове 

ретельне очищення

Перед тим як встановлювати новий комплект або диск (залежить від ступеня зносу маховика і кошика), необхідно ретельно очистити картер коробки передач, первинний вал, направляючу втулку вижимного підшипника. Тільки таким чином можна провести ретельний огляд і вчасно виявити дефекти.

Перевірка биття

Навіть якщо ми купуємо дорогий комплект зчеплення, але виявляємо, що упаковка якимось чином пошкоджений, в обов'язковому порядку необхідно перевірити диск на наявність биття.

перевірка биття

В умовах сучасного виробництва чи можливо допустити порушення технології виробництва та шлюбу. І все ж перевірити зчеплення перед установкою вкрай бажано. Для цього необхідно використовувати найпростіший стрілочний глибинний мікрометр і проставку, по діаметру відповідну валу КПП. Биття не повинно перевищувати 0,3-0,5 мм

Центрування диска зчеплення

Перед тим як виконати центрування диска зчеплення, необхідно переконатися в тому, що всі шліци ретельно вичищені і відмиті від старого мастила. На шліци наноситься шар нової консистентного мастила, який не дасть диску заїдати під час зсуву по валу.

мастило шліців

Перед тим як притиснути ведений диск натискним, необхідно переконатися в тому, що маточина веденого диска точно відцентрована. Грають роль навіть десяті частки міліметра, тому вкрай бажано використовувати оправку, яка в точності збігається за розмірами з первинним валом КПП. Тільки після цього можна притискати диск кошиком.

Виконуючи ці прості правила установки, у кожного з нас буде гарантія того, що зчеплення відпрацює весь закладений в нього виробником ресурс без форс-мажорних обставин.

Розкажіть друзям

» Всі новини

.