Ви можете вказати свій номер телефону і наші менеджери зв'яжуться з Вами найближчим часом..
Стук гидрокомпенсаторов явище досить неприємне і небезпечне. Залежно від частоти шуму, режиму роботи двигуна, при якому проявляється шум, кількості та розташування зношених компенсаторів хороший майстер може визначити загальний стан як ГРМ, так і всього двигуна.
При наявності сильного стуку з-під клапанної кришки довго терпіти несправність вкрай не рекомендується. Потрібно розуміти, що гидроштовхачі безпосередньо впливають на працездатність всього газорозподільного механізму. Якщо фази ГРМ зіб'ються, можна чекати багатьох неприємностей:
прогар клапанів;
втрату потужності;
погіршення динаміки розгону;
частий перегрів двигуна;
підвищений знос розпредвала;
збільшення витрати палива;
прогар днища поршня;
ушкодження сідел клапанів.
І це далеко не повний перелік бід, які може принести шумний гідрокомпенсатор, тому довго їздити з шумом в голівці блоку циліндрів небажано.
Причини зносу криються як в загальному стані двигуна і системи змащення зокрема, так і в якості масла. Неполадки з компенсаторами можуть бути викликані безліччю причин, але серед основних і найбільш часто зустрічаються виділяють наступні:
Рівень масла. Масляне голодування гідрокомпенсатора однозначно призводить до його швидкого зносу. Штовхач будь-якого типу влаштовано так, що він може працювати тільки в тому випадку, коли тиск масла в системі не нижче номінального. В іншому випадку в плунжерну пару штовхача потрапляє повітря, і він втрачає здатність до компенсації теплового зазору. Це може бути наслідком як низького рівня масла, так і захопленням повітря маслоприймачем в картері двигуна. Захоплення повітря у свою чергу може статися під час різкого маневрування на високих швидкостях і при низькій пропускній спроможності системи змащення. Якщо двигун справний, але повітря проникло в гідрокомпенсатори, стукіт повинен пропасти після автоматичного природного прокачування штовхачів.
Якість масла. У тому випадку, якщо масло підібрано неправильно по в'язкості або складу, гідрокомпенсатор може застукали. Наприклад, занадто рідке масло не зможе створювати необхідного тиску в системі та забезпечувати нормальну роботу плунжерної пари.
Високий рівень зносу гидрокомпенсаторов, масляного насоса, редукційного клапана, який утримує масло під тиском в каналах головки блоку циліндрів. Великі зазори між гніздом в голівці блоку і компенсатором, знос плунжерної пари, природний знос пружини гідрокомпенсатора або його кулькового клапана також сприяють падінню тиску масла і попадання в плунжерну пару повітря.
Засмічення системи змащення. Пил, бруд, металева пудра, що потрапляють в масло, відкладення і нагар на стінках системи змащення сильно знижують ефективність роботи гідроштовхачів. Через бруд, що потрапив в механізм, компенсатор може втратити герметичність, почати протікати та не вибирати теплові зазори. Основна причина — використання брудного мастила, недотримання регламенту заміни масла і масляного фільтра.
Складність при діагностиці компенсаторів пов'язана з тим, що працюють вони тільки під тиском масла. При цьому стук може виникати як тільки на холодному двигуні, тільки на гарячому або ж в певних режимах роботи, найчастіше під навантаженням або на високих обертах.
У першому випадку, коли стукіт проявляється нетривалий час на холодному двигуні, можна зробити висновок про те, що редуктор тиску в самому компенсаторі пропускає масло і не тримає тиск. Якщо стукіт чути на прогрітому моторі в режимі середніх оборотів, найімовірніше, причина криється в збільшеному зазорі між корпусом компенсатора і гніздом в голівці блоку. Також є ймовірність засмічення масляних каналів або заклинювання плунжерної пари через засмічення.
Проте перевірити їх стан та виявити несправний можна і на заглушеному двигуні. Точність такої діагностики невисока, але ймовірність знайти несправний штовхач все ж є. Для діагностики знімемо клапанну кришку і методично пальцями або викруткою будемо намагатися втопити кожен зі штовхачів, що не навантажені кулачком розпредвала. Справний компенсатор від такого зусилля не просяде. Якщо він просів з характерним клацанням, компенсатор потрібно позначити та замінити. Провертаючи колінвал, таким чином перевіряються всі гідроштовхачі.
У деяких випадках можна визначити несправний штовхач на слух, за допомогою фонендоскопа. Явна несправність буде чутна відразу, а розташування зношеного компенсатора обчислюється по гучності видаваного ним шуму.
У більшості випадків зношений гідрокомпенсатор підлягає заміні. Якщо ж знос, визначений візуально, не насторожує, компенсатор можна спробувати промити. Наше завдання — видалити сліди нагару і сміття, які можуть заважати роботі кулькового клапана 5, його корпусу 3, пружині 4, а також плунжерній парі 6 і 8.
Для миття і продувки гидрокомпенсатора можна використовувати солярку, гас або бензин. Також нам знадобиться чисте масло.
Миємо компенсатори зовні, насухо витираємо.
Заливаємо в ємність потрібну кількість чистої солярки (щоб деталі були покриті рідиною). Зубочисткою або будь-яким іншим тонким неметалічним предметом кілька разів намагаємося втопити кульку клапана в корпус. Цим самим ми видаляємо старе масло з порожнини компенсатора і закачуємо туди солярку.
Повторюємо попередню процедуру з чистою соляркою до повного виведення старого масла. Можна залишити деталі в солярці на кілька годин.
Прокачуємо чисті гідрокомпенсатори чистим моторним маслом. Для цього натискаємо на кульку клапана і закачуємо масло всередину за допомогою шприца. Приблизний обсяг масла в плунжері - 8-10 мл.
Після закачування свіжого масла перевіряємо працездатність штовхача. Для цього дерев'яним бруском тиснемо на плунжерні пару, справний компенсатор не тектиме і не буде просідати під впливом бруска. Найменший натяк на течію мастила скаже про те, що компенсатору світить заміна.
Датчик швидкості знаходиться на трансмісії Chery Tiggo. Щоб запобігти можливому короткому замиканню та травмуванню, від'єднайте негативний клемний затискач акумулятора. Від'єднайте роз'єм електричного з'єднання від...
При заміні ременя ГРМ або сервісному обслуговуванні газорозподільного механізму Шевроле Авео, а також Деу Ланос і багатьох інших авто цього класу, виникає необхідність у контролі ступеня натягнення ременя . Артикул натяжного ролика ГРМ Шевроле Авео, ЗАЗ Віда :...
Система охолодження двигуна Джилі Емгранд ЕС7 потребує регулярного контролю. Особливої уваги потребують водяна помпа і термостат . При неправильній роботі системи охолодження є високий ризик перегріву двигуна . Артикул водяної помпи Джилі Емгранд ЕС7 :...
Важливою складовою двигуна Шевроле Лачетті є вузол ГРМ . Це так званий газорозподільний механізм, який відповідає за черговість фаз впорська паливо-повітряної суміші та відведення продуктів згоряння. При неправильній роботі ГРМ Chevrolet Lacetti порушується синхронізація...
Дивитися всі новини!
Огромный каталог запчастей ➤ Всегда низкие цены в магазине и большой выбор