✓ 096 80-05-504 ★ ☎ Viber 096 80-05-504
✓ 093 17-04-150 ★ ☎
✓ 066 40-42-020 ★ ☎
Автозапчастини від Постачальника
Працюємо з 2009 року: Пн-Пт 9:00-19:00 / Сб 9:00-16:30
⭐Доставка по Україні ⭐Консультації ⭐Рекомендації
➤ВЕЛИЧЕЗНИЙ КАТАЛОГ ЗАПЧАСТИН
➤для ремонту Чері, Джилі і Грейт Вол
➤Окремий розділ на авто Деу і Шевроле
➤Завжди низькі ціни в магазині і великий вибір
КошикВи вибрали: 0 товарів
Підписка на блог
Ваше ім'я*

Email*


Як перевірити гідрокомпенсатори самостійно

08.07.2019 Як перевірити гідрокомпенсатори самостійно

Стук гидрокомпенсаторов явище досить неприємне і небезпечне. Залежно від частоти шуму, режиму роботи двигуна, при якому проявляється шум, кількості та розташування зношених компенсаторів хороший майстер може визначити загальний стан як ГРМ, так і всього двигуна.

Чи можна їздити, коли стукають гідрокомпенсатори

износ поверхности

При наявності сильного стуку з-під клапанної кришки довго терпіти несправність вкрай не рекомендується. Потрібно розуміти, що гидроштовхачі безпосередньо впливають на працездатність всього газорозподільного механізму. Якщо фази ГРМ зіб'ються, можна чекати багатьох неприємностей:

  • прогар клапанів;

  • втрату потужності;

  • погіршення динаміки розгону;

  • частий перегрів двигуна;

  • підвищений знос розпредвала;

  • збільшення витрати палива;

  • прогар днища поршня;

  • ушкодження сідел клапанів.

І це далеко не повний перелік бід, які може принести шумний гідрокомпенсатор, тому довго їздити з шумом в голівці блоку циліндрів небажано.

конструкция компенсатора

Чому зношуються гідрокомпенсатори

Причини зносу криються як в загальному стані двигуна і системи змащення зокрема, так і в якості масла. Неполадки з компенсаторами можуть бути викликані безліччю причин, але серед основних і найбільш часто зустрічаються виділяють наступні:

  1. Рівень масла. Масляне голодування гідрокомпенсатора однозначно призводить до його швидкого зносу. Штовхач будь-якого типу влаштовано так, що він може працювати тільки в тому випадку, коли тиск масла в системі не нижче номінального. В іншому випадку в плунжерну пару штовхача потрапляє повітря, і він втрачає здатність до компенсації теплового зазору. Це може бути наслідком як низького рівня масла, так і захопленням повітря маслоприймачем в картері двигуна. Захоплення повітря у свою чергу може статися під час різкого маневрування на високих швидкостях і при низькій пропускній спроможності системи змащення. Якщо двигун справний, але повітря проникло в гідрокомпенсатори, стукіт повинен пропасти після автоматичного природного прокачування штовхачів.

  2. Якість масла. У тому випадку, якщо масло підібрано неправильно по в'язкості або складу, гідрокомпенсатор може застукали. Наприклад, занадто рідке масло не зможе створювати необхідного тиску в системі та забезпечувати нормальну роботу плунжерної пари. 

  3. Високий рівень зносу гидрокомпенсаторов, масляного насоса, редукційного клапана, який утримує масло під тиском в каналах головки блоку циліндрів. Великі зазори між гніздом в голівці блоку і компенсатором, знос плунжерної пари, природний знос пружини гідрокомпенсатора або його кулькового клапана також сприяють падінню тиску масла і попадання в плунжерну пару повітря.
    износ рабочей плоскости

  4. Засмічення системи змащення. Пил, бруд, металева пудра, що потрапляють в масло, відкладення і нагар на стінках системи змащення сильно знижують ефективність роботи гідроштовхачів. Через бруд, що потрапив в механізм, компенсатор може втратити герметичність, почати протікати та не вибирати теплові зазори. Основна причина — використання брудного мастила, недотримання регламенту заміни масла і масляного фільтра.
    грязный компенсатор

Як знайти несправний гідроштовхач

Складність при діагностиці компенсаторів пов'язана з тим, що працюють вони тільки під тиском масла. При цьому стук може виникати як тільки на холодному двигуні, тільки на гарячому або ж в певних режимах роботи, найчастіше під навантаженням або на високих обертах. 

схема работы компенсатора

У першому випадку, коли стукіт проявляється нетривалий час на холодному двигуні, можна зробити висновок про те, що редуктор тиску в самому компенсаторі пропускає масло і не тримає тиск. Якщо стукіт чути на прогрітому моторі в режимі середніх оборотів, найімовірніше, причина криється в збільшеному зазорі між корпусом компенсатора і гніздом в голівці блоку. Також є ймовірність засмічення масляних каналів або заклинювання плунжерної пари через засмічення.

проверка компенсатора

Проте перевірити їх стан та виявити несправний можна і на заглушеному двигуні. Точність такої діагностики невисока, але ймовірність знайти несправний штовхач все ж є. Для діагностики знімемо клапанну кришку і методично пальцями або викруткою будемо намагатися втопити кожен зі штовхачів, що не навантажені кулачком розпредвала. Справний компенсатор від такого зусилля не просяде. Якщо він просів з характерним клацанням, компенсатор потрібно позначити та замінити. Провертаючи колінвал, таким чином перевіряються всі гідроштовхачі.

У деяких випадках можна визначити несправний штовхач на слух, за допомогою фонендоскопа. Явна несправність буде чутна відразу, а розташування зношеного компенсатора обчислюється по гучності видаваного ним шуму.

Міняти чи промивати

У більшості випадків зношений гідрокомпенсатор підлягає заміні. Якщо ж знос, визначений візуально, не насторожує, компенсатор можна спробувати промити. Наше завдання — видалити сліди нагару і сміття, які можуть заважати роботі кулькового клапана 5, його корпусу 3, пружині 4, а також плунжерній парі 6 і 8.

разобранный компенсатор

Для миття і продувки гидрокомпенсатора можна використовувати солярку, гас або бензин. Також нам знадобиться чисте масло. 

  1. Миємо компенсатори зовні, насухо витираємо.
    чистим снаружи

  2. Заливаємо в ємність потрібну кількість чистої солярки (щоб деталі були покриті рідиною). Зубочисткою або будь-яким іншим тонким неметалічним предметом кілька разів намагаємося втопити кульку клапана в корпус. Цим самим ми видаляємо старе масло з порожнини компенсатора і закачуємо туди солярку.
    нажимаем на шарик

  3. Повторюємо попередню процедуру з чистою соляркою до повного виведення старого масла. Можна залишити деталі в солярці на кілька годин.
    промываем в солярке

  4. Прокачуємо чисті гідрокомпенсатори чистим моторним маслом. Для цього натискаємо на кульку клапана і закачуємо масло всередину за допомогою шприца. Приблизний обсяг масла в плунжері - 8-10 мл.
    заправляем маслом плунжер

Після закачування свіжого масла перевіряємо працездатність штовхача. Для цього дерев'яним бруском тиснемо на плунжерні пару, справний компенсатор не тектиме і не буде просідати під впливом бруска. Найменший натяк на течію мастила скаже про те, що компенсатору світить заміна.

Розкажіть друзям

» Всі новини

.